اقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

سفر هیات لبنانی به سوریه برای گفت‌وگو درباره طرح انتقال گاز مصر و برق اردن

هیاتی از لبنان به زودی برای گفت‌وگو درباره اقدامات لازم به منظور فعال‌سازی توافق انتقال گاز مصر و برق اردن از طریق سوریه، به دمشق سفر می کند.

میدل ایست نیوز: هیاتی از لبنان به زودی برای گفت‌وگو درباره اقدامات لازم به منظور فعال‌سازی توافق انتقال گاز مصر و برق اردن از طریق سوریه، به دمشق سفر می کند.

این هیات لبنانی متشکل از «زنیه عکر» معاون نخست‌وزیر و سرپرست وزارت خارجه، «ریمون غجر» وزیر انرژی، «غازی وزنی» دارایی و «عباس ابراهیم» مدیرکل دستگاه اطلاعاتی است.

پنج‌شنبه گذشته «دوروتی شیا»، سفیر امریکا در بیروت، در تماس تلفنی با رئیس جمهوری لبنان تأکید کرد که دولت امریکا تصمیم گرفته که به لبنان در کشیدن خط برق از اردن با عبور از خاک سوریه کمک کند تا بدین ترتیب بتواند از مصر گاز وارد کند.

همزمان اردن نیز در تماس‌هایی با امریکا در صدد دریافت معافیت از تحریم‌های سوریه برای کشیدن این خط شده بود.

خط لوله گاز عربی از مصر به اردن و از آنجا به سوریه و از حمص دیر عمار در شمال لبنان کشیده شده است. لبنان در سال 2008 از این خط لوله استفاده کرده است.

کاهش عرضه سوخت، باعث خاموشی‌های گسترده و ایجاد صف‌های طولانی در لبنان شده است. بحران اما تنها به سوخت محدود نبوده و حتی نان هم در این کشور به سختی پیدا می‌شود. بسیاری از نانوایی‌ها مجبور شده‌اند کار خود را تعطیل کنند و بسیاری از بیمارستان‌ها هم با مشکل جدی رو به رو هستند. معترضان هم از بی‌تحرکی مسئولان خود خشمگین شده و بسیاری جاده‌های سراسر کشور را مسدود کرده‌اند.

ادامه این وضعیت نابسامان در لبنان شعله‌ور شدن هرچه بیشتر خشم و اعتراضات عمومی در این کشور را سبب شده است. با این حال با وجود تمام اعتراضات، هنوز تغییری در وضعیت این کشور پدید نیامده و بحران‌های در هم تنیده اقتصادی و اجتماعی، لبنان را در بر گرفته است.

همچنین بخوانید:

شرکت اینوک امارات؛ برنده مناقصه تحویل نفت عراق به لبنان

 

منبع
النشرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا