اقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

موافقت دولت امریکا با ارسال گاز و برق از مصر به لبنان ازطریق اردن و سوریه

سفیر امریکا در بیروت در تماس تلفنی با رئیس جمهوری لبنان از تصمیم دولت امریکا برای کمک به لبنان جهت دریافت گاز و برق از مصر خبر داده است.

میدل ایست نیوز: دفتر رئیس جمهوری لبنان خبر داد که سفیر امریکا در بیروت در تماس تلفنی با «میشل عون»

براساس بیانیه رسمی دفتر عون، «دوروتی شیا»، سفیر امریکا در بیروت، در تماس تلفنی با رئیس جمهوری لبنان از تصمیم دولت امریکا برای کمک به لبنان جهت کشیدن خط برق از اردن و سوریه و دریافت گاز از مصر خبر داده است.

این بیانیه افزوده که سفیر امریکا گفته که گاز مصر نیز با عبور از اردن و سوریه به شمال لبنان می‌رسد و تأکید کرده که مذاکرات با بانک جهانی برای تأمین هزینه خرید گاز از مصر و اصلاح شبکه برق و نوسازی‌های لازم برای خطوط گاز جریان دارد.

رئیس جمهوری لبنان از این اقدام قدردانی کرده و آن را به نفع ملت لبنان دانسته است.

پیش از این سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله  لبنان، امروز در سخنانی از اعزام محموله گازوئیل از ایران به لبنان خبر داد که واکنش‌های گسترده‌ای در فضای سیاسی لبنان در پی داشت.

همزمان «هاله زواتی»، وزیر انرژی و منابع طبیعی اردن، تأکید کرد که کشورش آماده کمک به لبنان و رساندن گاز مصر به لبنان است.

به گزارش خبرگزاری «روسیا الیوم»، زواتی در پاسخ به سؤالی درباره امکان تأمین گاز و برق مصر برای لبنان ازطریق اردن و سوریه، گفت که مقامات اردن این موضوع را «با مقامات لبنان و سوریه و مصر و امریکا و دیگر شرکای اردن در جامعه بین‌المللی بررسی کرده‌اند».

او گفت که بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد و اردن آماده کمک به برادران لبنانی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا