خبر اولسیاسی

مخالفت گوترش با نقض حاکمیت و مداخله در امور داخلی عراق

دبیرکل سازمان ملل در دیدار نخست وزیر عراق بر مخالفت خود با تعرضاتی که به حاکمیت عراق آسیب می زند و بر حمایت خود از یکپارچگی عراق و مخالفت با مداخله در امور داخلی آن تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درباره تلاش های دولت عراق در کاهش تنش و اختلافات سیاسی رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دو طرف درباره اوضاع عراق، تلاش های دولت عراق در کاهش تنش و اختلافات سیاسی از طریق طرح گفت وگوی ملی بین طرف های سیاسی و همچنین اوضاع اردوگاه آوارگان، تلاش های دولت برای بستن بیشترین تعداد از اردوگاه‌ها و بازگرداندن آوارگان به مناطق اصلیشان رایزنی کردند.

دبیرکل سازمان ملل، نقش نخست وزیر عراق در حفظ آرامش جامعه در عراق را تحسین و بر حمایت خود از گفت وگوی ملی بین نیروهای سیاسی و تلاش برای گشایش سیاسی تاکید کرد.

در این دیدار پرونده آموزش در عراق، اهتمام دولت به ارتقای آن، توسعه زیرساخت‌ها از طریق احداث هزار مدرسه در سراسر عراق به عنوان نخستین مرحله، پرونده خشکسالی و تاثیرات گسترده آن بر عراق بررسی شد.

نخست وزیر عراق بر اهمیت کمک به عراق در پرونده‌هایی که با زندگی شهروندان و اقتصاد آنها در ارتباط است تاکید کرد.

آنتونیو گوترش نیز بر لزوم بررسی مشکل خشکسالی به دلیل اقدامات برخی کشورهای همجوار در تغییر مسیر رودها تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین بر مخالفت خود با تعرضاتی که به حاکمیت عراق آسیب می زند و بر حمایت خود از یکپارچگی عراق و مخالفت با مداخله در امور داخلی آن تاکید کرد.

نخست وزیر عراق ضمن تشکر از تلاش های هیئت مساعدت سازمان ملل در عراق برای برپایی انتخابات شفاف و سالم، نقش سازمان ملل و برنامه توسعه توانایی های داخلی در توانمندسازی آسیب دیدگان از تروریسم و پروژه هایی در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار را تحسین کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا