سیاسی

حمایت سفیر بریتانیا از اعتراضات اخیر عراق

سفیر بریتانیا در عراق با حمایت از اعتراضات اخیر در این کشور این اقدامات را بیانگر نیازهای ملت عراق دانست و اظهار امیدواری کرد که اعتراضات از حالت مسالمت‌آمیز خارج نشود.

میدل ایست نیوز: «مارک برایسون» سفیر بریتانیا در عراق بر وجود قانون سرمایه گذاری در عراق که به تنوع اقتصادی کمک کند و روند توسعه را تسهیل می‌بخشد تاکید کرد و گفت عراق تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی قرار گرفته است.

به گزارش «ناس نیوز»، مارک برایسون در مجمع الرافدین عنوان کرد که ما نیروهای ائتلاف را برای مقابله با داعش تجهیز کردیم چرا که عراق نقش مهمی در ائتلاف دارد.

وی افزود که تحرکات امنیتی ثانویه را از طریق آکادمی نظامی عراق و سازمان نظامی ساند هرست در امریکا پیگیری کرده‌ایم.

برایسون همچنین اشاره کرد که ارتباط گسترده‌ای بین آکادمی نظامی عراق و آکادمی نظامی امریکا برای تربیت و پیشرفت سربازهای عراقی وجود دارد که در پی این ارتباط دو طرفه، مجروحانی نیز تحت معالجه قرار گرفتند.

مارک برایسون بیان کرد که ما شاهد اقدامات امنیتی عراق بوده‌ایم اما در در اعتراضات اخیر خشونت‌های غیرقابل قبولی وجود داشت.

وی با تاکید بر این که ما از اعتراضات حمایت می‌کنیم زیرا بیانگر نیازهای ملت عراق است، اما امیدواریم که از حالت مسالمت‌آمیز خارج نشود، خاطرنشان کرد که عراق به تنوع اقتصادی نیاز دارد همانطور که جهان نیازمند آن است.

سفیر انگلیس عنوان کرد که سرمایه گذاری در تنوع اقتصادی تاثیر بسزایی دارد چرا که قانون سرمایه گذاری باید بر موانع غلبه کند و از شفافیت بالایی برخوردار باشد تا توسعه سرمایه گذاری در عراق تسهیل شود.

وی گفت که عراق از نظر بیابان زایی، کمبود آب و جریان گاز تاثیر بسزایی بر تغییرات آب و هوایی دارد که این موضوع بر انرژی جهانی نیز تاثیر می گذارد.

برایسون همچنین درباره سازگاری و آماده سازی برای یافتن راه حل ها با عراق اظهار امیدواری کرد.

 

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا