خبر اولسیاسی

مذاکرات پیشرفته عربستان و اسرائیل درباره برقراری پرواز مستقیم

رسانه های اسرائیل اعلام کردند که مذاکرات پیشرفته ای هم اکنون میان اسرائیل و عربستان برای توافق بر سر برقراری پرواز مستقیم بین دو طرف در جریان است.

میدل ایست نیوز: شبکه 12 تلویزیون اسرائیل شب گذشته اعلام کرد که مذاکرات پیشرفته ای هم اکنون میان اسرائیل و عربستان برای توافق بر سر برقراری پرواز مستقیم بین دو طرف در جریان است.

به گزارش العربی الجدید، این شبکه افزود که این مذاکرات درخصوص ایجاد خط هوایی مستقیم میان فرودگاه بن گوریون اسرائیل و فرودگاه های عربستان برای انتقال شهروندان فلسطینی به منظور ادای مناسک حج در حال انجام است.

این شبکه اسرائیلی اشاره کرد که عربستان قرار است با این درخواست اسرائیل موافقت کند.

به گفته برخی مسئولان اسرائیلی، این ارتباطات با پشتیبانی و تشویق عربستان در جریان است و اسرائیل نیز سراغ شرکت های هواپیمایی اردنی و بحرینی برای برقراری پرواز مستقیم از فرودگاه بن گوریون به عربستان رفته است.

شبکه 12 اسرائیل اعلام کرد که عربستانی ها تمایل دارند، فلسطینی های کرانه باختری بتوانند از پرواز مستقیم بین تل آویو و جده استفاده کنند.

این شبکه اسرائیلی اشاره کرد که موافقت اسرائیل با این تمایل، به ارزیابی های سرویس اطلاعات داخلی اسرائیل بستگی دارد.

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل گزارش داد که عربستانی ها تنها به مسلمانان اجازه خواهند داد از پروازهای مستقیم بین دو طرف برای ادای مناسک حج استفاده کنند و انتظار می رود 4 هزار و 500 فلسطینی از این پروازها در آینده استفاده کنند.

این شبکه ادعا کرد که این اقدام، نخستین گام در مسیر عادی سازی روابط بین عربستان و اسرائیل و یک گام بزرگ در روابط بین دو طرف محسوب می شود.

این شبکه از الی کوهین، وزیر خارجه اسرائیل نقل کرده است که توافقنامه عادی سازی روابط بین عربستان و اسرائیل نیمه سال جاری یا سال آینده امضا خواهد شد و موافقت با برقراری پرواز مستقیم شرطی ضروری برای این گام به شمار می رود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا