سیاسی

وزیر اطلاعات ایران از دستگیری 200 تروریست داعش خبر داد

وزیر اطلاعات ایران گفت که دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور جاسوس‌هایی از فرانسه، سوئد، انگلیس و دیگر کشورها در اختیار دارند.

میدل ایست نیوز: وزیر اطلاعات ایران گفت که دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور جاسوس‌هایی از فرانسه، سوئد، انگلیس و دیگر کشورها در اختیار دارند.

به گزارش «ایرنا» اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات ایران روز یکشنبه در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران گفت: امروز قدرت دستگاه‌های اطلاعاتی کشور به نحوی است که جاسوس‌هایی از فرانسه، سوئد، انگلیس و کشورهای متعدد دیگری را در اختیار دارند و حتی بعضی از آن‌ها علی‌رغم فشارهایی که آوردند، به اعدام محکوم شدند و حکم در مورد آن‌ها اجرا شد.

وی همچنین گفت: حدود 200 نفر از اعضای داعش که وارد کشور شده و به دنبال تحرکات ایذایی و بی‌ثبات‌سازی در سطح کشور، منطقه و در ایام اربعین در عراق بودند اما با برخوردها و دستگیری‌های اخیر، شاهد خنثی‌سازی اکثریت آن‌ها هستیم.

خطیب گفت: عملیات مشترکی که بین سپاه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در مقابله با حوادثی همچون اصفهان و حادثه تروریستی اخیر شیراز با هدف ایجاد امنیت و آرامش در جامعه عملی شد، از افتخاراتی است که در این دولت شامل حال مجموعه‌ها شده و امروز راهبرد دشمن در جهت برخورد و ایجاد بحران، فقط درصحنه اقدامات تروریستی و جاسوسی نیست، بلکه تلاش می کند آن را در صحنه‌های اجتماعی به اشکال مختلفی بروز بدهد.

وزیر اطلاعات ایران عنوان کرد: وزارت اطلاعات با کمک جامعه اطلاعاتی و با مشارکت و هم‌افزایی فعالی که با سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب ایجاد کرده، تلاش می‌کند در مبارزه با آنچه را که دشمن تحت عنوان براندازی و تروریسم و تشویق و ترغیب آن‌ها چه در قالب‌های گروهکی و چه در قالب‌های مذهبی، تجزیه‌طلبانه و قومی برنامه‌ریزی می‌کند، مقابله ‌کند، بنابراین موارد فوق یکی از مهم‌ترین مأموریت‌هایی است که به عهده جامعه اطلاعاتی بوده و یکی دیگر از این‌ها، مبارزه با رژیم صهیونیستی است که فعالیت‌های خود را بر این متمرکز کرده تا بتواند محور مبارزه و مقابله علیه ایران باشد.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا