سیاسی

دیدار دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با رئیس جمهور عراق

رئیس جمهور عراق بر تصمیم کشورش برای گنجاندن موضوعی در برنامه درسی مدارس که دعوت کننده به همزیستی مسالمت آمیز تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق بر تصمیم کشورش برای گنجاندن موضوعی در برنامه درسی مدارس که دعوت کننده به همزیستی مسالمت آمیز و رد تکفیر و اندیشه های مخالف با اصول دین اسلام است، تاکید کرد.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، عبدللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز دوشنبه در کاخ بغداد از حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و هیئت همراه وی استقبال کرد.

رشید در این دیدار بر اهمیت روابط با سازمان همکاری اسلامی تاکید و بر لزوم تقویت و تداوم همکاری و هماهنگی مشترک در موضوعات مهم اشاره کرد.

وی حمایت خود از برگزاری کنفرانس اسلامی برای بررسی اقدامات موهن به اسلام و اتخاذ گام های جدی در نشان دادن این مطلب به کشورهای جهان که تروریسم کاملا از دین اسلام دور است را ابراز کرد.

رئیس جمهور عراق بر تصمیم کشورش برای گنجاندن موضوعی در برنامه درسی مدارس که دعوت کننده به وحدت، مدارا و تحکیم همزیستی مسالمت آمیز و حقوق بشر و نیز رد تکفیر و اندیشه های مخالف با اصول دین اسلام است، تاکید کرد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به عراق و دیدار با رئیس جمهور این کشور، اظهارات رشید در خصوص تحکیم وحدت بین کشورهای اسلامی و انعکاس چهره واقعی دین اسلام را تحسین کرد.

وی همچنین بر اهمیت آرمان سازمان همکاری اسلامی برای تحکیم روابط و هماهنگی با عراق در موضوعات مورد توجه دوجانبه تاکید کرد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی که امروز وارد بغداد شده پیش از این با وزیر خارجه و نخست وزیر عراق دیدار کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا