سیاسی

پیشنهاد عراق برای برگزاری مجمع مشترک اسلامی_اروپایی درخصوص توهین به ادیان

وزیر خارجه عراق پیشنهاد برگزاری مجمعی را داد که کشورهای سازمان همکاری اسلامی و کشورهای اتحادیه اروپا را گرد هم می آورد تا راههای کاهش پدیده توهین به ادیان را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه عراق پیشنهاد برگزاری مجمعی را داد که کشورهای سازمان همکاری اسلامی و کشورهای اتحادیه اروپا را گرد هم می آورد تا راههای کاهش پدیده توهین به ادیان را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

طبق بیانیه وزارت خارجه عراق، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق روز گذشته در حاشیه هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با جورج گراپتریتیس، وزیر امور خارجه یونان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار توسعه روابط دوجانبه و راه های همکاری مشترک دو کشور در زمینه های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه عراق بر اهمیت برگزاری هر چه سریعتر نشست کمیته مشترک عراق و یونان تاکید کرد.

وی همچنین به اهمیت همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با نفرت پراکنی و اسلام هراسی اشاره کرد.

فواد حسین پیشنهاد برگزاری مجمعی را داد که کشورهای سازمان همکاری اسلامی و کشورهای اتحادیه اروپا را گرد هم می آورد تا راههای کاهش پدیده توهین به ادیان را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

وزیر امور خارجه یونان نیز بر آمادگی کشورش برای همکاری در زمینه های مذکور تاکید کرد.

وی همچنین به تمایل خود برای سفر به بغداد در دوره آتی و همراه هیاتی از بازرگانان ارشد یونان به منظور بررسی فرصت های سرمایه گذاری و امکان همکاری های اقتصادی دو کشور اشاره کرد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا