خبر اولسیاسی

وزیر دفاع اسرائیل دستور محاصره کامل غزه را صادر کرد

وزیر دفاع اسرائیل دستور محاصره کامل غزه را صادر و تهدید کرد که این محاصره شامل قطع برق و غذا و سوخت هم خواهد شد.

میدل ایست نیوز: یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل دستور محاصره کامل غزه را صادر و تهدید کرد که این محاصره شامل قطع برق و غذا و سوخت هم خواهد شد.

به گزارش «الجزیره» گالانت فلسطینیان را «حیوانات انسان نما» توصیف کرد و گفت که اسرائیل مطابق با همین توصیف رفتار خواهد کرد.

گردان های القسام نیز اعلام کردند که در پاسخ به بمباران خانه های شهروندان درنوار غزه، تل آویو و قدس را با رگبار موشکی مورد هدف قرار دادند.

در این راستا، مدیر اورژانس غزه گفت که بمباران پی در پی اسرائیل علیه نوار غزه بیش از 510 کشته و 2 هزار و 750 زخمی بر جای گذاشته و موجب ویرانی گسترده خانه ها، ساختمان ها و زیرساخت ها شده است.

حملات اسرائیل در سومین روز به غزه همچنین موجب تخریب 6 مسجد و 4 مدرسه شده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که 300 هزار نیروی ذخیره خود را برای شرکت در بزرگترین عملیاتش فراخوانده است.

ارتش اسرائیل تأکید کرد که حملات هوایی خود به غزه را تشدید کرده و افزود که حملات تا «تحقق امنیت کامل برای ساکنان اسرائیل» ادامه خواهد داشت.

درگیری‌ها میان نیروهای فلسطینی غزه و ارتش اسرائیل پس از آغاز عملیات «طوفان الأقصی» وارد سومین روز خود شد.

در حالی که  اسرائیل به حملات خود به مناطق گوناگون نوار غزه ادامه می‌دهد، نیروهای گردان‌های عزالدین قسام نیز به حملات راکتی خود به سمت اسرائیل ادامه می‌دهند.

روزنامه «یدیعوت احرونوت» در گزارشی تأکید کرد که برآوردها نشان می‌دهد که تعداد کشتگان اسرائیل در این عملیات به هزار نفر رسیده و شمار اسیران اسرائیلی نیز بیش از 150 نفر است، هرچند آمارهای رسمی اسرائیل تا این لحظه از 700 کشته سخن می‌گوید. تعداد مجروحان اسرائیل نیز 2200 تن اعلام شده است.

همزمان ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که در عملیات طوفان الأقصی 73 تن از نیروهایش از جمله 5 نیروی گردان ویژه کشته شده‌اند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل سرهنگ «گال هرش» را مأمور پرونده مفقودان و ربوده شدگان کرد و گفت که اسرائیل «در وضعیت جنگی است و پیروز خواهد شد».

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا