سیاسی

اعلام آمادگی ایران برای میزبانی نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در جده با ارسال یادداشت رسمی به دبیرخانه این سازمان آمادگی ایران جهت میزبانی نشست اضطراری وزرای خارجه این سازمان را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در جده با ارسال یادداشت رسمی به دبیرخانه این سازمان آمادگی ایران جهت میزبانی نشست اضطراری وزرای خارجه این سازمان را اعلام کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه ایران، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در جده روز سه‌شنبه 18 مهر ماه 1402 طی یادداشتی رسمی به دبیرخانه این سازمان، ضمن ابراز مراتب تشکر وزیر امور خارجه ایران از ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در خصوص تبادل نظر و مذاکره سازنده در ارتباط با تحولات فلسطین، آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی را رسما اعلام نمود.

در این نامه آمده که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز انزجار و نگرانی عمیق در مورد اقدامات جنایتکارانه اسرائیل علیه مردم فلسطین به عنوان مصادیق بارز جنایات جنگی و نسل کشی، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران اقدامات گسترده نظامی و وحشیانه اسرائیل در فلسطین را که تاکنون به شهادت و مجروح شدن صدها تن از فرزندان ملت فلسطین به ویژه نوزادان، کودکان و زنان منجر شده است، قویا محکوم می نماید.

بر اساس این یادداشت، وزیر امور خارجه ایران باتوجه به حساسیت بالا و فوریت قابل توجه رسیدگی به این موضوع، آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در تهران در اولین فرصت مورد توافق را به اطلاع دبیرکل رساند و خواستار آغاز بلافاصله رایزنی لازم با دولت های عضو سازمان از سوی دبیرخانه سازمان شد.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا