سیاسی

مدیر دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق:
موفقیت دولت در اجرای قانون معطل مانده به مدت 10 سال

مدیر دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق تأکید کرد که دولت در اجرای قانونی که به مدت 10 سال معطل مانده بود موفق عمل کرده است.

میدل ایست نیوز: مدیر دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق تأکید کرد که دولت در اجرای قانونی که به مدت 10 سال معطل مانده بود موفق عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) ربیع نادر مدیر دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق دوشنبه (18 دسامبر) در شبکه اجتماعی X نوشت که دولت عراق امروز به یکی از بارزترین وظایف خود که در بخش اجرایی برنامه دولت درج شده و مجلس آن را تصویب کرده موفق بوده است.

نادر افزود که دولت عراق امروز توانسته است انتخابات در کرکوک را که از سال 2005 متوقف شده بود اجرا کند، در حالی که تلاش های سابق برای این کار بی نتیجه بوده است.

وی همچنین به موفقیت دولت در اجرای یک قانون که به مدت ده سال به حالت تعلیق در آمده بود اشاره کرد.

مدیر دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر خاطر نشان کرد که مهم تر از همه این موارد این است که محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به وظایف خود عمل کرد و خودداری از تبعیض را عملا و نه فقط با حرف نشان داد.

نادر ادامه داد که نخست وزیر عراق آشکارا بر عدم جانبداری از طرف های سیاسی کشور اصرار می ورزد و این برای اولین بار است که هم در حرف و هم در عمل به اثبات رسیده است.

مراکز رأی‌گیری در سراسر عراق (به غیر از اقلیم کردستان عراق) از صبح امروز درهای خود را به روی رأی‌دهندگان گشودند.

روز شنبه گذشته، رأی‌گیری ویژه نیروهای امنیتی و نظامی عراق برگزار شد که بر اساس آمارهای اولیه کمیساریای عالی مستقل انتخابات نسبت مشارکت در آن 67 درصد بود.

این اولین انتخابات شوراهای استانی عراق در 10 سال گذشته است.

پیش از آن رئیس ستاد ارتش عراق بر آمادگی کامل نیروهای نظامی کشور برای حفظ امنیت انتخابات تأکید کرد.

در عراق که بیش از 43 میلیون نفر جمعیت دارد، شوراهای استانی، اختیارات مهمی دارند و مسئولیت رصد بودجه بخش های بهداشت، حمل و نقل و آموزش بر عهده آنها است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا