خبر اولسیاسی

مخالفت مجدد السودانی با تبدیل عراق به صحنه‌ای برای تسويه حساب

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با مخالفت مجدد با این مساله که عراق صحنه ای برای تسویه حساب یا تبادل پیام باشد، تاکید کرد که منافع عراق و شهروندان آن بر هر مساله ای اولویت دارد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق گفت که حدود 40 تصمیم طی 4 جلسه هیئت دولت درخصوص پروژه های خدماتی به تعویق افتاده، اتخاذ شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی در کنفرانسی مطبوعاتی با اشاره به سفرش به هلند که در چارچوب تغییر روابط عراق از رابطه با ائتلاف بین المللی به روابط دوجانبه با کشورهای عضو ائتلاف انجام شده است، گفت که این سفر همچنین در چارچوب ایجاد شراکت اقتصادی با کشورهای جهان صورت گرفته است.

السودانی با بیان اینکه اتحادیه اروپا یکی از مقاصد مهم عراق برای برقراری روابط است، گفت که دولت عراق، امضای شراکت استراتژیک دوجانبه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا را آغاز کرده است.

نخست وزیر عراق با اشاره به حل مشکلی با ایتالیا که هرگونه همکاری اقتصادی بین دو کشور را از 1985 مختل کرده بود، گفت که در هلند شاهد تمایل جدی گسترش روابط دوجانبه بودیم.

وی بیان کرد که در کنفرانس مونیخ بر پرونده انتقال رابطه با ائتلاف بین المللی به روابط دوجانبه با کشورهای عضو تمرکز کرده بود.

السودانی گفت که در این کنفرانس دیدگاه عراق نسبت به قضیه فلسطین و جنایت کشتاری که در حق ملت فلسطین رخ می دهد، بیان شد.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با مخالفت مجدد با این مساله که عراق صحنه ای برای تسویه حساب یا تبادل پیام باشد، تاکید کرد که منافع عراق و شهروندان آن بر هر مساله ای اولویت دارد.

وی گفت که دلایل حضور ائتلاف بین المللی در سال 2014 پایان یافته و هیچ نیازی به حضور آنها در خاک عراق نیست.

نخست وزیر عراق در خصوص پرونده آب نیز گفت که عراق موضع خوبی نسبت به این پرونده دارد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا