اقتصادیخبر اول

استقراض مصر از بانک جهانی برای مقابله با رکود اقتصادی و تورم

مصر به منظور مقابله با مشکلات اقتصادی خود، بعد از دریافت وام صندوق جهانی پول، مترصد دریافت وام 3 میلیارد دلاری از بانک جهانی است.

میدل ایست نیوز:  وزیر دارایی مصر پیش بینی کرد کشورش از بانک جهانی 3 میلیارد دلار در چارچوب بخشی از بسته مالی در نظر گرفته شده صندوق بین المللی پول برای این کشور دریافت کند.

به گزارش الجزیره، محمد معیط، وزیر دارایی مصر اعلام کرد این کشور افزون بر وام 8 میلیاردی صندوق بین المللی پول که چند روز پیش درباره آن توافق حاصل شد؛ 3 میلیارد دلار نیز از از بانک جهانی دریافت خواهد کرد و علاوه بر آن  اتحادیه اروپا و دیگر شرکای توسعه  نیز کمک ها و حمایت هایی از مصر به عمل خواهند آورد.

وی با اشاره به اینکه مصر پیش بینی می کند در سال مالی که از اول ژوئیه آغاز می شود، مازاد اولیه (درآمد منهای هزینه ها و بدون احتساب ذخایر خدمات بدهی) را  به کمتر از 3.5 درصد برساند، تاکید کرد کشورش قصد دارد میزان بدهی ها را زیر 90 درصد تولید ناخالص ملی نگه دارد.

این وزیر مصری در ادامه خاطر نشان کرد کشورش برای هشت ماه سال مالی جاری که در ژوئن آینده به پایان می رسد، مازاد بودجه اولیه ای به ارزش 193 میلیارد جنیه (3.9 میلیارد دلار) محقق کرده است در حالی که این میزان در سال مالی گذشته حدود 41.8 میلیارد جنبه معادل 844 میلیون دلار بوده است.

وزیر دارای مصر در پایان افزود: قرارداد توسعه شهر «راس الحکمه» علاوه بر حمایت از ذخایر خارجی مصر در بانک مرکزی، بخشی از تامین مالی بودجه عمومی دولت را نیز  از طریق جنیه مصری تامین خواهد کرد و این در حالی است که ما امروز سرمایه گذاری های عمومی به ارزش یک تریلیون جنیه مصری معادل بیش از 20 میلیارد دلار را در سال مالی آینده 2024-2025 مد نظر قرار داده ایم.

اظهارات  وزیر دارایی مصر چند روز پس از آن عنوان می شود که این کشور سیاست شناورسازی قیمت ارز را اجرا کرد که در نتیجه آن قیمت دلار از 30.85 جنیه به حدود 50 جنیه کاهش یافت. همزمان مصر نرخ بهره بانکی را تا 600 واحد پایه افزایش داد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا