سیاسی

مصر و اروپا به دنبال شراکت راهبردی جامع

مصر و کشورهای اروپایی، در اجلاس قاهره در صدد ارتقای روابط خود به سطح شراکت راهبردی جامع هستند.

میدل ایست نیوز: قاهره پایتخت مصر امروز در حالی میزبان اجلاس مقامات مصری و اروپایی است که دو طرف در صدد ارتقای روابط به سطح شراکت راهبردی همه جانبه، با هدف دستیابی به یک جهش کیفی در همکاری ها هستند.

به گزارش الشرق الاوسط، احمد فهمی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر با اعلام این مطلب و تاکید بر ضرورت  هماهنگی بین دو طرف به منظور دستیابی به منافع مشترک، در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در کاخ فدرال میزبان رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، نخست وزیر بلژیک به عنوان رئیس فعلی اتحادیه اروپا و همچنین روسای دولت های قبرس، ایتالیا، یونان و اتریش خواهد بود.

در همین رابطه یکی از مقامات ارشد کمیسیون اروپا گفت: بر اساس توافقنامه گسترش دامنه همکاری ها میان دو طرف که امروز در قاهره اعلام خواهد شد؛ اتحادیه اروپا در بازه زمانی 2024 تا 2027 به میزان 7.4 میلیارد یورو (8.06 میلیارد دلار) به مصر کمک مالی خواهد کرد.

این مقام اروپایی افزود: این تامین و حمایت های مالی شامل کمک به مبلغ 5 میلیارد یورو، سرمایه گذاری به ارزش 1.8 میلیارد یورو و کمک های بلاعوض به مبلغ 600 میلیون یورو خواهد بود و این در حالی است که اعتبار اضطراری بالغ بر یک میلیارد دلار به عنوان بخشی از کمک های مالی در سال 2024 پرداخت می شود.

از سوی دیگر، رئیس جمهور مصر قرار است  طی دیدارهای دوجانبه با سران اروپایی،  راه های تقویت روابط دوجانبه را در زمینه های مختلف سیاسی، مبارزه با تروریسم و ​​همکاری های اقتصادی، انرژی، صنعت، فناوری، آموزش و پرونده های مهاجرت مورد بحث و بررسی قرار دهد.

در این اجلاس همچنین مسائل منطقه ای از جمله  جنگ در نوار غزه و چگونگی بازگرداندن امنیت و ثبات به منطقه و جلوگیری از عواقب تنش های کنونی بر صلح بین المللی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا