خبر اولسیاسی

بررسی اوضاع نوار غزه محور اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا در حالی امروز آغاز به کار کرد که انتظار می رود جنگ عليه نوار غزه در راس دستور کار این اجلاس قرار داشته باشد.

میدل ایست نیوز: موضوع جنگ عليه نوار غزه در حالی در راس اولویت های سازمان همکاری اسلامی قرار دارد که این سازمان پیش از آغاز پانزدهمین اجلاس خود ازحضور سران 57 کشور عضو و تعدادی از کشورهای غیر عضو در آن خبر داده است.

به گزارش العربی الجدید،در این بیانیه آمده است هدف از برگزاری این اجلاس تقویت وحدت در مقابله دسته جمعی با چالش های مبرم پیش روی امت اسلام و گسترش همکاری و همبستگی بین کشورهای عضو در دستیابی به اهداف مشترک مندرج در منشور این سازمان است.

این اجلاس دو روزه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» به بررسی مسائل و موضوعات جهانی از جمله وضعیت کنونی فلسطین و جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را که منجر به شهادت بیش از 34 هزار نفر شده است؛ مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

در همین رابطه، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در سخنرانی افتتاحیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی ضمن تبریک به گامبیا به خاطر ریاست این اجلاس، تصریح کرد کشورش خواستار آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه است و بر اهمیت تأمین گذرگاههای بشردوستانه امن برای پایان دادن به درد و رنج فلسطینیان در غزه تاکید دارد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا