اجتماعیسیاسی

تاکید السودانی بر اهمیت احیای دو شهر تاریخی موصل و بصره

نخست وزیر عراق در دیدار نماینده دائم این کشور در یونسکو بر اهمیت تقویت تلاش‌ها برای شناساندن فرهنگ عراق و احیای دو شهر قدیمی موصل و بصره تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق از اسعد ترکی سواری، نماینده دائم عراق در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو)، استقبال کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، السودانی در جریان فعالیت‌های انجام شده توسط یونسکو با عراق و برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی که با مشارکت این کشور انجام می‌شود، قرار گرفت.

وی بار دیگر تاکید کرد که مشارکت‌های عراق در مجامع فرهنگی و سازما‌ن‌های بین‌المللی، باید تصویر رو به رشد عراق را که با تاریخ این کشور و میراث فرهنگی آن متناسب است، منعکس کند.

نخست وزیر عراق، به اهمیت تقویت تلاش‌ها برای شناساندن فرهنگ عراق و عمق عربی و اسلامی آن، همکاری در پروژه های احیای دو شهر قدیمی موصل و بصره که شامل حفاظت از فرهنگ عراقی دو شهر و بازسازی اماکن فرهنگی آن‌ها می‌شود، اشاره کرد.

السودانی به توسعه شراکت عراق و یونسکو در طرح‌های حفظ میراث فرهنگی ملموس و ناملموس، توسعه و گسترش ابزارها برای حفاظت و نگهداری از آثار فرهنگی عراق با همکاری نهادهای فرهنگی، آکادمیک جهانی اشاره کرد.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا