سرخط خبرهاسیاسی

تماس تلفنی «ملک سلمان» با «محمود عباس» و اعلام مخالفت با وعده انتخاباتی نتانیاهو

پادشاه سعودی در تماس تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد اعلان اسرائیل در الحاق اراضی فلسطینی امری باطل و نادرست است.

میدل ایست نیوز: «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان سعودی در تماس تلفنی با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد اعلان اسرائیل در الحاق اراضی فلسطینی امری باطل و نادرست است.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین(وفا)، در تماس تلفنی مهم و طولانی دو طرف، ملک سلمان به بیانیه اخیر عربستان در محکومیت اقدام مذکور اسرائیل و برشمردن آن به عنوان نقض آشکار قوانین بین المللی اشاره کرد و هر گونه تلاش برای تحمیل عمل انجام شده علیه مردم فلسطین را مردود دانست و با آن مخالفت کرد.

پادشاه سعودی مجددا ضمن اعلام حمایت ریاض از مساله فلسطین، گفت: «ما در کنار شما ایستاده ایم و باهم و تحت رهبری خردمندانه شما این بحران را پشت سر خواهیم گذاشت، عربستان موضع ثابت و اصولی خود در قبال حمایت از مردم فلسطین و مساله عادلانه‌شان تغییر نداده و نخواهد داد.»

از سویی دیگر، محمود عباس از ملک سلمان به خاطر مواضع ثابت ریاض در قبال فلسطین و مقدسات آن تشکر و تاکید کرد عربستان همیشه در کنار مساله به حق فلسطین بوده و ملت فلسطین هیچگاه این مواضع حمایتی ریاض را فراموش نخواهد کرد.

وی در پایان از درخواست پادشاه سعودی برای برگزاری نشست فوری سازمان همکاری اسلامی در مکه مکرمه برای مقابله با چالش های موجود در برابر مساله فلسطین تشکر کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا