اجتماعیاقتصادی

2 فرودگاه عربی در میان 10 فرودگاه بین‌المللی برتر جهان

فرودگاه بین‌المللی شیخ حمد قطر در صدر فهرست 10 فرودگاه برتر جهان در سال 2024 و فرودگاه بین‌المللی مسقط نیز در رتبه هفتم این طبقه‌بندی قرار گرفت.

میدل ایست نیوز: فهرست 10 فرودگاه بین المللی برتر جهان در سال 2024 در حالی معرفی شده است که نام دو فرودگاه از کشورهای عربی یعنی فرودگاه بین المللی شیخ حمد قطر در صدر این فهرست قرار دارد و فرودگاه بین المللی مسقط نیز در رتبه هفتم این طبقه‌بندی جای گرفته است.

به گزارش بلومبرگ، همزمان با آغاز سریع سفرهای تابستانی و تلاش برای تعیین و رزرو بهترین فرودگاه‌ها برای نیمه دوم سال جاری، شرکت «ایر هلپ» با انتشار گزارشی برای بازه زمانی یکم ماه مه 2023 تا 30 آوریل 2024 نام 10 فرودگاه برتر جهان را اعلام کرد که فرودگاه بین المللی «حمد» در این میان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است در حالیکه در دوره قبل رتبه پنجم را در اختیار داشت.

بر اساس این گزارش، فرودگاه بین المللی کیپ تاون در آفریقای جنوبی و فرودگاه بین المللی «چوبو سنترایر» در ژاپن به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

شرکت «ایر هلپ» که جبران خسارت مسافران هوایی پس از تاخیر یا لغو پرواز را تضمین و رتبه‌بندی‌ها را با توجه به فاکتورهای گوناگون نظیر عملکرد به موقع و بازخورد میزان رضایت مشتریان از خدمات‌رسانی پردازش می کند، 17 هزار و پانصد و پنجاه مورد ارزیابی فرودگاه‌ها را از طریق نظرسنجی‌ها در بین مسافران در 64 کشور به ویژه درباره جدیدترین فرودگاه‌های مورد استفاده انجام داده و جمع آوری کرده است.

بر اساس این گزارش، فرودگاه بین المللی حمد، قطر در دوحه، فرودگاه بین المللی کیپ تاون، آفریقای جنوبی، فرودگاه بین المللی چوبو سنترایر ژاپن، فرودگاه بین المللی اوزاکا ژاپن، فرودگاه برازیلیا – فرودگاه بین‌المللی پرزیدنت جوسلینو کوبیچک برزیل، فرودگاه بین‌المللی تامبو در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی، فرودگاه بین المللی مسقط در سلطان نشین عمان، فرودگاه بین المللی سالت لیک سیتی امریکا ، فرودگاه بین المللی وال دي كانز، جوليو سزار برزیل و همچنین فرودگاه بین المللی ناریتا در توکیو پایتخت ژاپن در زمره 10 فرودگاه بین المللی برتر در این طبقه‌بندی قرار گرفته‌اند.

منبع
بلومبرگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا