اجتماعیسیاسی

تشکیل ستاد مشترک ایران و عراق برای تسهیل سفر زائران

وزیر کشور عراق از تشکیل ستاد مشترک کنترل بین عراق و ایران برای تسهیل ورود زائران خبر داد.

میدل ایست نیوز: عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق در کنفرانس خبری با احمد وحیدی همتای ایرانی خود تصریح کرد: ظرف دو روز گذشته و بر اساس تدارکات و آمادگی‌های جاری بین طرف‌های عراقی و ایرانی، بازدیدهای میدانی از گذرگاه‌های مرزی دو کشور به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، الشمری با اشاره به توافق بر سر تمام برنامه‌ها و اقداماتی که قرار است در سفر میلیونی زائران به عراق به‌ویژه در ایام اربعین انجام شود، خاطر نشان کرد: این اقدامات شامل حصول اطمینان از حفاظت از گذرگاه‌های مرزی المنذریه، زرباطیه، الشیب و شلمچه و همچنین ایمن‌سازی راه‌ها و محوطه‌های حمل و نقل خواهد بود.

وی با اشاره به توافق درباره نحوه خدمات‌رسانی وزارتخانه‌های بهداشت، حمل‌ونقل و سایر دستگاه‌های حمایتی، کفت: با تشکیل ستادهای مشترک کنترل بین عراق و ایران برای تسهیل ورود زائران به کربلا و خروج آنها از این مکان مقدس موافقت شد.

الشمری ادامه داد: تمام اقدامات صورت گرفته اقدامات درست و مناسبی است و استانداران دیالی، واسط و میسان نیز در جلسات حضور داشتند. امروز نیز در خدمت استاندار بصره هستیم و همانگونه که ملاحظه می کنیم همکاری دولت های محلی برای انجام اقدمات به خوبی پیش می‌رود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا