اقتصادی

تاثیر منفی استقراض بر بخش غیرنفتی عربستان و امارات

موسسه اعتبارسنجی فیچ اعلام کرد: هزینه‌های بالای استقراض بر رشد بخش غیرنفتی در عربستان سعودی و امارات در سال جاری تأثیر گذاشته است.

میدل ایست نیوز: موسسه اعتبارسنجی فیچ اعلام کرد: هزینه‌های بالای استقراض بر رشد بخش غیرنفتی در عربستان سعودی و امارات در سال جاری تأثیر گذاشته است.

به گزارش الاهرام، انتظار می‌رود فعالیت های بخش خصوصی در دو کشور از سال 2023 به علت تأثیر افزایش هزینه اعتبار بر بدهی‌ها و سرمایه‌گذاری شرکت‌ها کند شود و کاهش پیدا کند.

ماریات القسحنا تحلیلگر ارشد ریسک سرمایه در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در شرکت وابسته به آژانس رتبه‌بندی اعتباری فیچ، برآورد کرد رشد فعالیت غیرنفتی در عربستان سعودی از 4.4 درصد در سال 2023 به 2.9 درصد در سال جاری کاهش یابد و این رقم در کشور امارات نیز از 6.2 درصد به 5 درصد کاهش پیدا کند.

وی در جریان کنفرانسی مجازی درباره چشم‌اندازهای سیاسی و اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تصریح کرد: دلیل دیگری نیز در پشت پرده انتظارات کاهش رشد بخش غیرنفتی در امارات وجود دارد که همان هزینه‌های بالای زندگی از جمله اجاره‌های بسیار زیاد، به ویژه در امارت نشین دبی، است.

این تحلیلگر درباره رشد اقتصادی کشورهای شورای همکاری به طور کلی، پیش بینی کرد این رشد در طول سال جاری شتاب بگیرد و از 0.6 درصد در سال گذشته به 1.8 درصد برسد.

منبع
الاهرام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا