سرخط خبرها

نخست وزیر عراق برای شرکت در کنفرانس جهانی صنایع وارد خو فی چین شد

نخست وزیر عراق سفرش به چین را عامل تغییری بزرگ در اقتصاد عراق دانست.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، صبح امروز (پنجشنبه 19 سپتامبر) وارد شهر خو فی چین شد.

در بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق آمده که عبدالمهدی در رأس هیئتی بزرگ از عراق برای شرکت در کنفرانس جهانی صنایع که در چین برگزار می شود وارد خو فی شده است.

سفیر چین در عراق پیش تر گفته بود که نخست وزیر عراق اولین مهمان افتخاری کنفرانس جهانی صنایع در چین خواهد بود.

عادل عبدالمهدی در مسیر پرواز به چین با صدور بیانیه ای تأکید کرد که این سفر جهشی بزرگ در روابط دو کشور خواهد بود و افزود که شمار بزرگی از وزرا و مقامات اجرایی و استانداران سراسر عراق در این سفر با وی همراهی می کنند.

او با اشاره با قدرت اقتصادی و صنعتی چین و تجربه مهم این کشور در مبارزه با فقر و عقب ماندگی تأکید کرد که عراق می کوشد شراکتی استراتژیک با هدف پایان دادن به بیکاری و فقر و عقب ماندگی برقرار کند و افزود که عراق در دو دهه گذشته روابط خود را با کشورهای غربی مستحکم کرده و اکنون باید با کشورهای آسیایی نیز چنین کند.

نخست وزیر عراق اظهار داشت که عراق از نخستین کشورهای امضاکننده پروژه «کمربند و راه» یا راه ابریشم جدید بوده است.

او همچنین خبر داد که در توقفی چند ساعته در دهلی نو، فعال سازی مجدد کمیته مشترک عراق و هند و تقویت روابط تجاری با هند را با مقامات هندی بررسی کرده است.

نخست وزیر عراق افزوده که عراق دیگر وقتی برای هدر دادن ندارد و باید با تصمیم گیری های حساب شده و فوری و مستقیم شراکت پایدار با کشورهای دیگر برقرار کند تا بتواند در عرصه های کشاورزی و صنعتی و دفاعی و آموزشی و بهداشت و انرژی و ارتباطات و راه سازی و مدیریت آب به پیشرفتی برسد که شایسته عراق و ملتش باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا