سیاسی

تاکید السیسی بر تشکیل کشور مستقل فلسطین

رئیس جمهور مصر با اشاره به بار سنگین تحولات منطقه‌ای و بین المللی بر دوش این کشور بر حق فلسطینیان برای داشتن یک کشور مستقل تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد واقعیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی کنونی افزون بر بار سنگینی که بر دوش مصر گذاشته، این کشور را با چالش‌های جدید و موقعیت‌های پیچیده‌ای نیز روبه‌رو کرده است، اما مصر از این مرحله پرتلاطم نیز عبور خواهد کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، عبدالفتاح السیسی، در سخنرانی روز سه شنبه خود به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد «انقلاب 23 ژوئیه»(قیام افسران آزاد و تبدیل نظام پادشاهی مصر به حکومت جمهوری) به پیامدهای جنگ‌های منطقه‌ای در نوار غزه و سودان اشاره کرد و گفت: منطقه و محیط پیرامونی ما از گسترش جنگ‌ها، درگیری‌ها و نزاع‌های داخلی و از هم گسیختگی برخی کشورها و فروپاشی نهادهای آنها، شرایط فاجعه‌بار انسانی، گسترش قحطی و گرسنگی و آواره شدن میلیون‌ها نفر رنج می‌برد.

وی خاطر نشان کرد: این شرایط بی‌سابقه بار سنگینی بر دوش مصر گذاشته است، اما مصری‌ها با قدرت و نشان دادن انسجام و انعطاف در برابر ناملایمات، از این مرحله پرتلاطم منطقه‌ای و بین المللی عبور خواهند کرد.

رئیس جمهور مصر با اشاره به توانمندی های کشور بار دیگر بر حمایت فلسطینیان و پایبندی قاطعانه و استوار این کشور به حقوق و منافع آنان، حمایت از آرمان عادلانه آنها و تلاش فشرده برای حمایت از حق مشروع فلسطینیان برای داشتن یک کشور مستقل تاکید کرد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا