اجتماعی

هشدار اداره کل هواشناسی عراق درباره پیامدهای افزایش شدید دما

اداره کل هواشناسی عراق همزمان با افزایش شدید دمای هوا در این کشور به ویژه در پنج استان بغداد، الانبار، صلاح الدین، بابل و واسط، درباره پیامدهای قرار گرفتن در برابر اشعه خورشید هشدار داد.

میدل ایست نیوز: اداره کل هواشناسی عراق همزمان با افزایش شدید دمای هوا در این کشور که در برخی مناطق از 50 درجه نیز فراتر رفته است، درباره پیامدهای قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید از جمله افزایش خطرناک شاخص اشعه ماوراء بنفش در تعدادی از استان‌ها و ابتلا به سرطان هشدار داد.

به گزارش العربی الجدید، اداره هواشناسی و پایش زمین لرزه در عراق اعلام کرد: در تعدادی از استان ها شاخص اشعه ماوراء بنفش بسیار بالا است و شهروندان باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به ویژه در ظهر و هنگام تابش اشعه های عمودی خودداری کنند چرا که این امر ممکن است باعث سوختگی پوست و آسیب به شبکیه چشم شود.

این منبع افزود: افزایش دما در دو ماه گذشته در عراق،گاهی اوقات از 50 درجه سانتیگراد فراتر رفته به گونه ای که موارد مکرری از حالت غش به ویژه در اردوگاههای آوارگان مشاهده شده است.

اداره کل هواشناسی عراق هشدار داد در روزهایی که تابش نور خورشید زیاد است، سطح اشعه ماوراء بنفش نیز افزایش می‌یابد که همین مساله خطر سوختگی و سرطان را افزایش می‌دهد.

این سازمان بر لزوم اتخاذ کردن تدابیر احتیاطی لازم برای حمایت از چشم ها در برابر نور خورشید به ویژه در استان های بغداد، الانبار، صلاح الدین، بابل و واسط تاکید کرد.

گفتنی است دولت عراق اخیراً دستوراتی برای کاهش ساعات کار رسمی در تمام ادارات دولتی و حتی مؤسسات خصوصی به دلیل گرمای بسیار شدید صادر کرده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا