اجتماعی

تردد بیش از 180 هزار زائر از مرز خسروی

یک مقام ایرانی اعلام کرد در دهه اول ماه صفر 180 هزار و 551 نفر از پایانه مرزی خسروی راهی عراق شده یا به ایران بازگشته‌اند.

میدل ایست نیوز: شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه ایران گفت: از اول تا دهم ماه صفر و با شروع سفرهای اربعینی 180 هزار و 551 نفر از پایانه مرزی خسروی راهی عراق شده و یا به ایران بازگشته اند.

به گزارش ایرنا، کهریزی افزود: از مجموع ترددهای زائران و مسافران پایانه مرزی خسروی، 59 هزار و 208 نفر مربوط به شبانه روز گذشته است که نسبت به روز قبل از آن بیش از 18 هزار نفر افزایش داشته است.

وی با اشاره به آمار تفکیکی زائران ورودی و خروجی گفت: در 24 ساعت گذشته 53 هزار و 548 نفر از زائران ایرانی از مرز خسروی عازم کربلای معلی و عتبات عالیات شده اند و در همین مدت 5 هزار و 319 زائر نیز از این مرز قدیمی و بین المللی به ایران بازگشته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه ایران اظهار کرد: همچنین در 24 ساعت گذشته 231 نفر از مسافران خارجی از پایانه مرزی خسروی عازم عراق شده و در همین مدت 119 مسافر خارجی وارد ایران شده اند.

کهریزی ادامه داد: آمار تردد زائران با توجه به وضعیت مناسب پایانه مرزی خسروی با نزدیک شدن به اربعین حسینی روندی افزایشی داشته و به طور قطع آمارها همچنان سیر صعودی دارد.

وی گفت: شرایط لازم برای رفتن و بازگشت زوار با امکانات و خدمات دهی بسیار مطلوب در مرز خسروی فراهم است.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا