سیاسی

وزرای خارجه قطر و امریکا آخرین تحولات برقراری آتش بس در غزه را بررسی کردند

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و همچنین وزیر مشاور در وزارت خارجه این کشور، با وزیر خارجه امریکا آخرین تحولات مربوط به برقراری آتش بس در غزه را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا در تماسی تلفنی تلاش‌های میانجی‌گرانه در خصوص برقراری آتش بس در نوار غزه را بررسی کردند.

به گزارش الجزیره، وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در این تماس، بر پایبندی قطر به ایفای نقش میانجیگری خود در کنار مصر و امریکا و همچنین بر اهمیت یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای آزادی اسرا و گروگان‌ها و جلوگیری از تشدید تنش تاکید کرد.

وزیر امور خارجه قطر در این تماس تلفنی بر اهمیت وحدت و یکپارچگی تلاش‌ها برای انعقاد توافق آتش بس و تداوم تلاش‌ها و ارتباطات قطر برای توقف جنگ و برقراری صلح در منطقه تاکید کرد.

وزارت خارجه امریکا نیز در این باره اعلام کرد: آنتونی بلینکن با نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر درباره تلاش‌ها برای مذاکره درباره توافق آتش بس در غزه گفت‌وگو و از نقش حیاتی قطر در میانجی‌گری در مذاکرات و پیشبرد صلح منطقه تمجید و قدردانی کرد.

این منبع افزود: دو طرف تاکید کردند پیشنهادهای ارائه شده توسط مذاکره کنندگان، خلأهای موجود را برطرف و امکان اجرای سریع توافق را فراهم می‌کند.

این در حالی است که محمد بن عزیز بن صالح الخلیفی وزیر مشاور در امور خارجه قطر نیز عصر روز گذشته در دوحه با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا در خصوص آخرین تحولات مربوط به تلاش‌های میانجی گرانه مشترک برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه بحث و تبادل نظر و بر لزوم ایجاد آرامش و کاهش تنش در منطقه تاکید کردند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا