خبر اولسیاسی

جزئیات پیشنهاد جدید واشنگتن در باره آتش‌بس در غزه

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی از جزئیات پیشنهاد جدید امریکا در خصوص آتش‌بس در نوار غزه که قرار است در دور جدید مذاکرات در قاهره بررسی شود، خبر داد.

میدل ایست نیوز: سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد واشنگتن پیشنهاد جدیدی برای توقف جنگ در نوار غزه مطرح کرده که در مذاکرات روز یکشنبه در قاهره، بررسی خواهد شد.

به گزارش الخلیج آنلاین، این منبع عبری شامگاه جمعه به نقل از منابعی که نامی از آن نبرده است، اعلام کرد پیشنهاد جدید واشنگتن، اساس و پایه نشست روز یکشنبه در قاهره را تشکیل خواهد داد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در خصوص جزئیات این پیشنهاد اعلام کرد: این پیشنهاد شامل کاهش چشمگیر شمار نیروهای صهیونیستی موجود در محور فیلادلفیا (صلاح الدین) می‌شود، به طوری که تنها شمار کمی از نیروها در مراکز کنترل این محور حضور داشته باشند.

بنا بر اعلام رسانه عبری مذکور، افزایش شمار گروگان‌هایی که هر هفته از جانب جنبش حماس آزاد خواهند شد از دیگر بندهای مطرح شده در پیشنهاد جدید امریکا برای آتش بس در نوار غزه است.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در باره دیگر بند این پیشنهاد اشاره کرد، شمار گروگان هایی که هر هفته آزاد خواهند شد از 3 گروگان به 4 نفر افزایش یابد و در مقابل شمار اسیران فلسطینی که آزاد خواهند شد، به طور چشمگیری کاهش می یابد که رژیم صهیونیستی در این امر حق وتو خواهد داشت.

منبع مذکور در ادامه اعلام کرد انتظار می‌رود قاهره روز یکشنبه درباره گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا پیشنهاد جدیدی به جنبش حماس ارائه کند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه تاکید کرد مصر در راستای مشارکت حماس در نشست روز یکشنبه، فشار زیادی بر این جنبش وارد کرده است.

اکسیوس شامگاه جمعه خبر داد جو بایدن رئیس جمهور امریکا از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا در چارچوب مرحله اولیه توافق آتش بس، نیروهای این رژیم از مرزهای غزه با مصر خارج شوند تا تداوم مذاکرات، امکان‌پذیر شود.

گفتنی است دور اخیر مذاکرات آتش بس در نوار غزه، در 15 و 16 اوت جاری در دوحه پایتخت قطر برگزار شده و پس از اتمام مذاکرات، سه کشور قطر، مصر و امریکا بیانیه مشترکی صادر کردند.

قرار است دور جدید این مذاکرات فردا یکشنبه (25 اوت) در قاهره، پایتخت مصر برگزار شود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا