خبر اولسیاسی

چگونگی پاسخ ایران به ترور هنیه از زبان عراقچی

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه وزارت خارجه در هماهنگی کامل با نیروهای مسلح خواهد بود، گفت: «به‌گونه‌ای حرکت خواهیم کرد که منافع ملی، امنیت کامل و عزت ملی کشور به صورت کامل محقق شود».

میدل ایست نیوز: سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران صبح امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌های ایرانی در پاسخ به سوالی درباره نحوه پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران توسط رژیم صهیونیستی گفت: بحث مقاومت یکی از پایه‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، در گذشته بوده و در آینده هم خواهد بود. پیوند ما با محور مقاومت یک پیوند بنیادین است و ما همه ظرفیت‌های خود را در حمایت از محور مقاومت و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خصوص در غزه به‌کار خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگو که در حاشیه حضور وی بر مزار حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه فقید ایران صورت گرفت، عنوان کرد: اینجا یکی از جاهایی است که پیوند میدان و دیپلماسی به‌صورت بسیار روشن خود را نشان می‌دهد. امیرعبداللهیان در این راستا بسیار تلاش کردند و عملیات «وعده صادق» که اجرا شد، به نظر من یکی از مدل‌های بسیار خوب هماهنگی میدان و دیپلماسی بود که با تلاش ایشان و فرماندهان میدانی صورت گرفت.

عراقچی با اشاره به عملیات وعده صادق که در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران صورت گرفت، ادامه داد: هم پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی داده شد و هم از گسترش جنگ در منطقه که خواست رژیم صهیونیستی بود، جلوگیری شد. این بار هم همین‌طور خواهد بود و ما در هماهنگی کامل با نیروهای مسلح هستیم.

وی تاکید کرد: دیپلماسی مکمل میدان است و میدان مکمل دیپلماسی و با هم ان‌شاءالله به‌گونه‌ای حرکت خواهیم کرد که منافع ملی کشور، امنیت کامل کشور و عزت ملی کشور به صورت کامل محقق شود.

تعجیل و تاخیر بی‌جهت در مذاکرات رفع تحریم نخواهیم داشت

وزیر امور خارجه ایران همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها اظهار کرد: مذاکره و رفع تحریم‌ها را از مسیرهای عزتمندانه و شرافتمندانه دنبال خواهیم کرد و تعجیل و همچنین تاخیر بی‌جهتی در این زمینه نخواهیم داشت؛ مشورت‌ها را با طرف‌های مختلف آغاز می‌کنیم تا بتوانیم منافع ملت ایران را محقق کنیم.

گسترش تعاملات با همسایگان در اولویت ما قرار دارد

عراقچی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد روابط با کشورهای همسایه و اوراسیا در دولت چهاردهم اظهار کرد: گسترش تعاملات با کشورهای همسایه، منطقه و پیرامونی در اولویت ما قرار دارد؛ در گذشته این‌گونه بوده است، در دولت سیزدهم این موضوع گسترش بیشتری پیدا کرد و در دولت چهاردهم نیز این تعاملات و ارتباطات گسترش پیدا خواهد کرد و در اولویت ما قرار دارد.

منبع
ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا