سیاسی

هیئتی از حماس عازم قاهره می‌شود

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس از سفر هیئتی از این جنبش به قاهره به منظور شنیدن نتایج مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

میدل ایست نیوز: عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از سفر هیئتی از این جنبش به قاهره، پایتخت مصر که میزبان دور جدید مذاکرات در باره آتش بس در غزه است، خبر داد.

به گزارش المیادین، الرشق اعلام کرد هیئتی از جنبش حماس در شامگاه امروز شنبه، به ریاست خلیل الحیه، یکی از فرماندهان این جنبش به منظور شنیدن نتایج مذاکرات به قاهره سفر خواهد کرد.

وی افزود سفر این هیئت از حماس، بر اساس دعوت میانجیگران مصری و قطری صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول بر پایبندی حماس به آنچه که در 2 ژوئیه بر سر آن توافق شده و مبتنی بر اعلام جو بایدن، رئیس جمهور امریکا و قطع نامه شورای امنیت است، تاکید کرد.

الرشق افزود از آنجایی که حماس بر آمادگی خود برای اجرای پیشنهاد توافق شده تاکید دارد، این جنبش خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و پایبندی این رژیم به اجرای آن و توقف مانع تراشی در دستیابی به توافق است.

گفتنی است در چند ساعت گذشته، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی از جزئیات پیشنهاد جدید امریکا در خصوص آتش‌بس در نوار غزه که قرار است در دور جدید مذاکرات در قاهره بررسی شود، خبر داد.

شایان ذکر است دور اخیر مذاکرات آتش بس در نوار غزه، در 15 و 16 اوت جاری در دوحه پایتخت قطر برگزار شده و پس از اتمام مذاکرات، سه کشور قطر، مصر و امریکا بیانیه مشترکی صادر کردند.

قرار است دور جدید این مذاکرات فردا یکشنبه (25 اوت) در قاهره، پایتخت مصر برگزار شود.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا