سرخط خبرها

بمباران هوایی مواضع الحشد الشعبی در البوکمال

یک مقام نیروهای الحشد الشعبی به «روسیا الیوم» گفت که این حملات مواضع نیروهای الحشد الشعبی در البوکمال را هدف قرار داده است.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از بمباران مواضعی در منطقه البوکمال در جنوب شرق استان دیرالزور این کشور و در نزدیکی مرز سوریه با عراق خبر داد.

این خبرگزاری تأکید کرد که جنگنده های ناشناس مواضعی در مرز عراق و سوریه و در منطقه البوکمال را هدف بمباران هوایی خود قرار داده‌اند.

یک مقام نیروهای الحشد الشعبی به «روسیا الیوم» گفت که این حملات مواضع نیروهای الحشد الشعبی در البوکمال را هدف قرار داده است.

این منبع تأکید کرد که کتائب حزب الله، جنبش نجباء، کتائب سید الشهداء، و گردان حیدریون که همه از نیروهای وابسته به ایران در سوریه و عراق هستند هدف این حملات واقع شده‌اند.

این منبع درباره خسارت‌های جانی یا مالی احتمالی این حملات توضیحی نداده و احتمال داده که این حمله توسط نیروهای ائتلاف بین المللی ضد تروریسم به رهبری ایالات متحده انجام شده باشد.

البوکمال از اصلی ترین مواضع نیروهای الحشد الشعبی و دیگر نیروهای وابسته به ایران در خاک سوریه است که تاکنون بارها هدف حملات جنگنده های ناشناس قرار گرفته است.

این حملات اندکی پس از اصابت 18 راکت کاتیوشا به پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد صورت گرفته است. گروهی از نیروهای ائتلاف بین المللی ضد تروریسم در این پایگاه نظامی به سر می برند.

ائتلاف بین المللی ضد تروریسم اعلام کرد که در این حمله 3 سرباز جان باخته و 12 تن زخمی شده اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام امریکایی خبر داد که در  این حمله راکتی دو سرباز امریکایی و یک انگلیسی جان باخته اند.

رئیس جمهور عراق با صدور بیانیه ای این حمله را تروریستی خواند. رؤسای مجلس و نخست وزیر مستعفی عراق که فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور است هم در بیانیه هایی این حادثه را محکوم کرده و بر ضرورت پیگیری آن تأکید کردند.

وزرای خارجه امریکا و بریتانیا نیز در تماسی تلفنی بر ضرورت برخورد با عاملان این حملات تأکید کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا