خبر اولسیاسی

مراسم بزرگداشت شهیدان سلیمانی و المهندس با حضور مسئولان عالی رتبه عراقی برگزار شد

رئیس الحشد الشعبی و وزرای کشور و دفاع عراق در مراسم بزرگداشت شهدای پیروزی بر داعش، نقش این شهدا در مبارزه با داعش را تحسین کردند.

میدل ایست نیوز: «فالح الفیاض»، رئیس الحشد الشعبی امروز سه شنبه در مراسم بزرگداشت نخستین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش تاکید کرد که صیانت از حاکمیت و تصمیم ملی اهمیت بالایی برای عراق دارد.

وی در این مراسم ضمن بیان اینکه امروز عراق به خود متکی است تا از حاکمیتش دفاع کند، اشاره کرد که همه به ارتش عراق افتخار می کنند و آن را دژ وطن به شمار می آورند.

الفیاض تصریح کرد که شهید ابومهدی المهندس تلاش می کرد تا شکافی بین نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق ایجاد نشود و بیان کرد که الحشد الشعبی امین همه شهدا خواهد ماند.

از طرفی دیگر «عثمان الغانمی»، وزیر کشور عراق در این مراسم ضمن تسلیت شهادت فرماندهان پیروزی به ملت عراق و فرزندان الحشد الشعبی، نقش شهدای پیروزی در مبارزه با داعش را تحسین نمود.

«جمعه عناد سعدون»، وزیر دفاع عراق هم که در مراسم بزرگداشت نخسین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی حضور داشت تاکید کرد که شهید ابومهدی المهندس و دوستانش در مبارزه با داعش نقش داشتند.

عناد در سخنانش گفت امروز شهادت ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی را گرامی می داریم چرا که وی و دوستانش در مبارزه با داعش نقش داشتند.

پیش از این «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، در مراسم سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که سازمان الحشد الشعبی برگزار کرده سخنرانی و تأکید کرد که عراق نیازمند قرارداد سیاسی تازه ای است که به ملت امکان ساخت حکومتی با استقلال و حاکمیت ارضی کامل را بدهد و اشتباهات متراکم را برطرف کند و افزود که این همه بدون اصلاحات و رفع مواضع اختلال با هدف بهبود وضعیت مردم عراق و تأمین معیشت کریمانه برای ایشان ممکن نیست.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا