سیاسی

لاوروف آغاز عملیات ارتش سوریه علیه ادلب با پشتیبانی روسیه را تکذیب کرد

وزیر امور خارجه روسیه اخبار منتشر شده درباره حمله ارتش سوریه به ادلب با حمایت روسیه را تکذیب و تاکید کرد، نیروهای سوریه و روسیه تنها به حمله شبه‌نظامیانی از منطقه ادلب پاسخ می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ماهواره‌ای المیادین، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: اخبار منتشر شده درباره حمله ارتش سوریه به ادلب صحت ندارند.

لاوروف در سخنرانی که در همایش مشترک آلمان و روسیه در شهر برلین داشت، گفت: آنچه در حال حاضر درباره آغاز حمله نیروهای سوریه با حمایت روسیه به ادلب منتشر شده اظهاراتی غیرشفاف و در راستای تحریف واقعیت بوده و نیروهای سوریه و روسیه تنها به حملات شبه‌نظامیانی از منطقه ادلب پاسخ می‌دهند.

لاوروف افزود: به شما اطمینان می‌دهم که ما با دقت بسیاری این مسائل را بررسی، گذرگاه‌های انسانی را ایجاد و از تمامی راه‌های ممکن برای برقراری آرامش در منطقه حمایت خواهیم کرد، ما هرکاری انجام می‌دهیم تا غیرنظامیان ساکن این منطقه آسیبی نبینند.

وزیر امور خارجه آلمان نیز اظهار داشت، در این دیدار با همتای روس خود شرایط ادلب و احتمال استفاده از سلاح شیمیایی در این شهر را بررسی کردیم.

وزیر امور خارجه روسیه در این نشست اظهار داشت: در صورتی که نیاز باشد ما به بمباران اهداف نظامی در استان ادلب ادامه خواهیم داد و گذرگاه‌های ایمنی را برای فرار غیرنظامیان از آنجا ایجاد خواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه گفت: نیروی هوایی روسیه کارگاه‌های ساخت سلاح تروریست‌ها در ادلب را به محض شناسایی هدف قرار داده و منهدم خواهد کرد، همچنین ما به دنبال تحقق توافقنامه‌های آشتی در منطقه خواهیم بود.

لاوروف تاکید کرد: روسیه در راستای پایان دادن به فعالیت‌های کارگاه‌های مخفی ویژه ساخت پهپادها در شهر ادلب تلاش خواهد کرد، روسیه اطلاعاتی از این پایگاه‌ها در ادلب دارد که با قطعاتی قاچاق شده به آنجا در حال ساخت پهپاد هستند.

وی با اشاره به دشواری رهگیری پهپادها از طریق سامانه دفاعی هوایی معمولی گفت: بسیاری از این پهپادها از چوب ساخته شده‌اند و به همین دلیل توسط رادارها دیده نمی‌شوند.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت، کشورش به طور گسترده با ترکیه به منظور ایجاد راه حل برای وضعیت استان ادلب سوریه طبق توافقات امضا شده همکاری می‌کند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: توافقنامه تشکیل مناطق کاهش تنش در سوریه با تضمین کامل روسیه، ترکیه و ایران بود.

وی تاکید کرد: باید توافقنامه مذکور اجرا شود و روسیه به طور گسترده با ترکیه همکاری می‌کند.

همچنین لیونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور خارجه دومای روسیه اظهار داشت: تلاش‌ها برای تحت فشار قرار دادن روسیه برای تغییر رویکردش هرگز موفقیت آمیز نخواهد بود.

رئیس کمیته امور خارجه دوما به وضعیت ادلب و عملیات نظامی احتمالی ارتش سوریه در آنجا اشاره کرد و گفت: روسیه ترجیح می‌دهد پیش از آغاز این عملیات با برخی کشورهای شریک به توافق برسد.

اسلوتسکی در ادامه پیش‌بینی کرد این عملیات طی چند هفته آتی آغاز شود.

این مسؤول روس افزود: ادلب به عنوان یکی از مناطق کاهش تنش سخت‌ترین منطقه در طول درگیری‌ها در سوریه بوده است. خطرات جبهه النصره کمتر از داعش نبوده و آنها همچون غده‌ای سرطانی ذهن جوانان را نابود می‌کنند.

وی درباره احتمال آغاز حملاتی از سوی آمریکا علیه سوریه نیز گفت: این حملات احتمال دارد به عنوان واکنشی غیرمنطقی تکرار شود و البته هرگز سودی نخواهند داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا