سیاسی

قدیمی ترین نخست وزیر جهان مأمور تشکیل کابینه در بحرین شد

پادشاه بحرین پس از اجرای «انتخابات» عموی خود را که از زمان استقلال بحرین نخست وزیر این کشور بوده مأمور تشکیل کابینه کرد.

میدل ایست نیوز: «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین عصر روز یکشنبه (2 دسامبر) پس از اعلام نتایج «انتخابات» عموی خود «خلیفه بن سلمان آل خلیفه» را مأمور تشکیل کابینه کرد. مردی که قدیمی‌ترین نخست وزیر جهان است.

خلیفه بن سلمان از زمان استقلال بحرین در سال 1971 تاکنون یعنی به مدت 47 سال نخست وزیر این کشور است و اکنون نیز بار دیگر مأمور تشکیل کابینه شده است. او در آستانه برگزاری انتخابات مجلس از سمت خود استعفا داد تا به قانون اساسی بحرین که تأکید می‌کند بعد از انتخابات باید «دولت جدید» تشکیل شود عمل کرده باشد.

خلیفه بن سلمان آل خلیفه 83 ساله زاده بحرین است و در دهه 1950 مشاور دربار پدرش، شاه اسبق بحرین، بوده است. او علاوه بر نخست وزیری، رئیس چند شورای عالی در حکومت از جمله شورای عالی دفاع و شورای عالی نفت و شورای عالی توسعه اقتصادی و دیوان خدمات مدنی است.

گروه‌های مخالف دولت بحرین، در رأس آنها احزاب و گروه‌های شیعی، خلیفه بن سلمان را به دست داشتن در عملیات سرکوب فعالان متهم می‌کنند و در اعتراضات خود که در سال 2011 درگرفت در رأس مطالباتشان برکناری خلیفه بن سلمان بود.

انتخابات مجلس بحرین هفته گذشته با محرومیت بسیاری از فعالان شیعه از نامزدی و تحریم انتخابات ازسوی تشکل‌های سیاسی مخالف برگزار شد. دولت بحرین نسبت مشارکت در انتخابات را 67 درصد اعلام کرد بی آنکه هیچ آماری درباره تعداد رأی‌های نامزدهای پیروز شده در انتخابات ارائه کند.

مجلس ملی بحرین متشکل از نمایندگان انتخابی و انتصابی از سوی شاه است.

پیش از این یک گروه سیاسی بحرینی در لندن برگزاری انتخابات در کشوری که 4 هزار زندان سیاسی دارد را مضحک خوانده بود.

 

 

منبع
عربی پست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا