سرخط خبرها

مکالمه واتساپی که احتمالا سبب قتل خاشقجی شده است+تصویر

شبکه سی ان ان امریکا مکالمات خاشقجی با فعال سعودی در انتقاد از ولیعهد سعودی را علت قتل وی دانست.

میدل ایست نیوز: کانال سی ان ان امریکا دیروز یکشنبه اعلام کرد: گفت وگوی «جمال خاشقجی» از طریق برنامه واتساپ، علت کشته شدن وی بوده به طوری که در برخی از این گفت وگوها از «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی انتقاد کرده است.

این کانال گفت وگوهای خاشقجی در واتساپ با «عمر بن عبدالعزیز»، فعال سعودی مقیم کانادا را منتشر کرده است.

 

به گزارش روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، سی ان ان، این فرضیه را مطرح ساخته که گفت وگوهای خاشقجی با عمر بن عبدالعزیز که در آن از بن سلمان به شدت انتقاد کرده، یکی از دلایل قتل وی بوده است.

این کانال با اشاره به اینکه خاشقجی با این فعال سعودی از اکتبر 2017 میلادی ارتباط داشته، افزود: این کانال به 400 گفت وگویی که خاشقجی با عمر بن عبدالعزیز داشته، دست پیدا کرده است و در ضمن این گفت وگوها، مکالمات صوتی، تصاویر و فیلم قرار دارد.

سی ان ان در ادامه افزود: ارتباط این دو تا ماه آگوست 2018 میلادی ادامه داشت اما خاشقجی پس از آن که فهمید تلفنش تحت کنترل است، از برنامه دیگری غیر از واتساپ استفاده کرد.

خاشقجی در یکی از پیام های خود درباره ولیعهد سعودی می گوید: «وی به سرکوب و استفاده از  زور علاقه بسیاری دارد.»

عربستان سعودی پس از قتل خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی، با بحران بین المللی بزرگی مواجه شده و پیش از اعتراف به کشته شدن خاشقجی در جریان متقاعد کردن وی برای بازگشت به عربستان، روایت های متناقضی درباره ناپدید شدن وی ابراز داشته که این امر خشم جهانی علیه عربستان را در پی داشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا