سرخط خبرها

انتقاد بارزانی از کوتاهی جامعه بین الملل در مورد آوارگان اقلیم کردستان

مسعود بارزانی با وزیر امور خارجه لبنان دیدارکرد.

میدل ایست نیوز: «مسعود بارزانی»، رهبر «حزب دموکرات کردستان» امروز سه شنبه در استقبال از«جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان از جامعه بین الملل انتقاد کرد وآنها را متهم به کوتاهی درکمک به آوارگان مستقردر اقلیم کردستان نمود.

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، در این دیدار که دردفتر بارزانی انجام شد، وزیر امور خارجه لبنان به مناسبت پیروزی های نیروهای بیشمرگه کردستان در جنگ با داعش به بارزانی تبریک گفت.

جبران باسیل در ادامه  ازفداکاری های ملت کردستان در جنگ با داعش تقدیر کرد و از اقلیم کردستان به جهت در اختیار گذاشتن امکانات کامل به شرکت ها و شهروندان لبنانی تشکر کرد.

وی تاکید کرد کشورش آماده گسترش روابط دوجانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و برقراری روابط میان دانشگاه ها ومراکز علمی لبنان و اقلیم کردستان است.

در ادامه بارزانی بر گسترش روابط  دوجانبه در زمینه های مختلف تأکید کرد و راه ها ی مقابله با تفکر تروریستی و گسترش فرهنگ همزیسیتی و پذیرش دیگری مطرح شد.

مسعود بارزانی در ادامه به فرهنگ ریشه دار ملت کردستان و نبود حساسیت های دینی، مذهبی و قومی میان گروه های مختلف اشاره و بر مخالفت جامعه کردستان با تفکر تروریستی و انکار دیگری تأکید کرد.

وی با اشاره به وضعیت آوارگان و بازسازی مناطق آسیب دیده در جنگ داعش گفت: جامعه بین الملل در کمک به آوارگان اقلیم کردستان کوتاهی کرده است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا