سرخط خبرها

دیدار وزیر انرژی ایالات متحده امریکا با نخست وزیر عراق

« ریک پری»، وزیر انرژی آمریکا طی سفری به عراق با نخست وزیر این کشور دیدار و در زمنیه انرژی با وی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق امروز از «ریک پری»، وزیر انرژی آمریکا و هیئت همراه وی استقبال کرد. طرفین در این دیدار درباره همکاری های دو کشور در زمینه پرونده انرژی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش شبکه الفرات، عبدالمهدی در این دیدار بر اهمیت گسترش روابط بغداد – واشنگتن در همه زمینه ها تاکید کرد و افزود: باید همکاری های موجود در حوزه انرژی، نفت و پرونده اقتصادی که در صدر اولویت های دولت عراق قرار دارد را گسترش دهیم به طوری که شاهد رونق و رشد اقتصادی کشور و جذب سرمایه گذاری در زمینه منابع طبیعی عراق باشیم.

نخست وزیر عراق افزود: ثبات عراق پس از شکست داعش، بستر مناسبی را برای فعالیت شرکت های بین المللی و تشویق به فعالیت های سرمایه گذاری در همه استان های عراق ایجاد کرده است.

از سویی دیگر، وزیر انرژی ایالات متحده امریکا حمایت کشور خود را از دولت عراق در همه حوزه ها و تقویت ثبات، بازسازی عراق، ایجاد تحول در اقتصاد به ویژه طرح های مربوط به انرژی اعلام کرد و از آمادگی کشور متبوعش در حمایت و ایجاد تحول در بخش انرژی از جمله برق و نفت در راستای برنامه ها و اولویت بندی دولت عراق، خبر داد.

در این سفر وزیر انرژی امریکا را 50 تن از بازرگانان معروف و مقامات این کشور همراهی می کنند.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا