سرخط خبرها

نماینده ائتلاف بنا: نخست وزیر عراق باید شخصیت هایی مستقل برای وزراتخانه های امنیتی انتخاب کند

«عباس یابر»، نماینده مستقل ائتلاف بنا در پارلمان عراق از «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق خواست تا شخصیت های مستقلی را برای وزارتخانه های دفاع و کشور انتخاب کند

میدل ایست نیوز:«عباس یابر»، نماینده مستقل ائتلاف بنا در پارلمان عراق امروز سه شنبه از «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق خواست تا شخصیت های مستقلی را برای وزارتخانه های دفاع و کشور انتخاب کند، وی در عین حال عنوان کرد که دو وزارتخانه مذکور هنوز در گیر و دار اختلافات سیاسی موجود در داخل پارلمان قرار دارد.

یابر در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه، تصریح کرد که توپ هم اکنون در زمین نخست وزیر قرار دارد و وی می تواند بر اساس اختیارات خود شخصیت های مستقلی را برای کابینه دولت انتخاب کند.

این نماینده پارلمان عراق در ادامه افزود: انتخاب وزرای وزارتخانه‌های امنیتی از جمله صلاحیات های نخست وزیر و نه فراکیسون های سیاسی است.

یابر از نخست وزیر عراق خواست شخصیت های مستقلی را برای کسب رای اعتماد به پارلمان معرفی کند و به منازعات سیاسی موجود در این زمینه پایان دهد و وزارتخانه‌های امنیتی را از نظام سهمیه بندی سیاسی دور سازد.

وی با بیان اینکه نقش پارلمان دادن رای اعتماد به شخصیتی است که مناسب می بیند، افزود: فرصت دادن به گروه های سیاسی در انتخاب وزرای غیر مستقل، ما را در دایره منازعات سیاسی قرار می دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا