سرخط خبرها

ترکیه: برنامه نظامی شرق فرات بر اساس جدول زمانی مشخص، آماده است

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که برنامه نظامی ترکیه علیه یگان های مدافع خلق، بر اساس چارچوب زمانی مشخص، آماده است.

میدل ایست نیوز: مقامات ترکیه روز سه شنبه از عملیات قریب الوقوع شرق فرات خبر دادند. «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه در همین راستا تاکید کرد: «طرح عملیات شرق فرات علیه یگان های کُرد بر اساس جدول زمانی مشخصی آماده شده است.»

در همین رابطه «مولود پاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که قصد دارد برای ارزیابی مرحله خروج نظامیان امریکایی از سوریه، به روسیه سفر کند.

وی افزود: بر سر بندهایی از نقشه راه منبج قبل از خروج نظامیان امریکایی از سوریه با واشنگتن به توافق رسیدیم و به طرف امریکایی اعلام کرده ایم که نباید خروج نظامیان این کشور در راستای برنامه های حزب کارگران کردستان باشد.

چاووش اوغلو با اشاره به حضور نظامیان فرانسوی در سوریه گفت: «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرده است که نیروهای این کشور در سوریه باقی خواهد ماند، اگر حضور این نیروها در راستای آینده سوریه باشد، اشکالی ندارد اما اگر نظامیان فرانسوی با هدف حمایت از یگان های مدافع خلق، قصد باقی ماندن در سوریه را دارند، باید بدانند که این اقدام هیچ سودی برای فرانسه و یگان های کُرد نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که این کشور به تنهایی این قدرت را دارد که گروه تروریستی داعش را در سوریه نابود کند.

نهاد ریاست جمهوری ترکیه دیروز اعلام کرد که هیئتی از مقامات نظامی امریکا این هفته برای گفت‌وگو در خصوص خروج نظامیان این کشور از سوریه، به آنکارا سفر خواهد کرد.

در همین راستا «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که فرآیند خروج نظامیان امریکایی از سوریه به این علت انجام شد که اردوغان طی تماس تلفنی 14 دسامبر با  ترامپ توانست به واسطه دلایل قانع کننده، رئیس جمهور امریکا را به اتخاذ این تصمیم تشویق کند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در پایان گفت‌وگوی تلفنی دو رئیس جمهور را “تاریخی” خواند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا