سرخط خبرها

قاسمی سفر ترامپ به عراق را خارج از عرف دیپلماتیک و بی احترامی به حاکمیت ملی عراق دانست

بهرام قاسمی با انتقاد شدید از سخنان مداخله جویانه و فرصت طلبانه دونالد ترامپ افزود: دولت ها و ملت های منطقه هیچگاه اجازه سوء استفاده به بیگانگان متجاوز و منفور برای تفرقه افکنی میان کشورهای منطقه را نخواهند داد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه با انتقاد از سفر خارج از عرف دیپلماتیک رئیس جمهور آمریکا به عراق، آنرا بی احترامی به حاکمیت ملی عراق خواند و افزود: همانگونه که آقای ترامپ در سخنان خود در جمع نظامیان آمریکا در عین الاسد بدان تصریح کرد به رغم دخالت های بی شمار، هزینه های هزاران میلیارد دلاری و پرداخت های سنگین حیثیتی غیر فابل جبران برای مردم ایالات متحده آمریكا كه منجر به حضور نظامی غیر قانونی و نا مشروع آمریکا در منطقه بویژه عراق شد، وی امروز مجبور است كاملا مخفیانه و به عبارتی دزدانه و تحت شدیدترین تدابیر حفاظتی – امنیتی قدم به سرزمین یكی از كشور های منطقه بگذارد و اینچنین مورد انتقاد صاحب نظران و بی توجهی مقامات عراقی و مخالفت مردم این كشور قرار گیرد.

بهرام قاسمی با انتقاد شدید از سخنان مداخله جویانه و فرصت طلبانه دونالد ترامپ افزود: دولت ها و ملت های منطقه هیچگاه اجازه سوء استفاده به بیگانگان متجاوز و منفور برای تفرقه افکنی میان کشورهای منطقه را نخواهند داد. این نه آمریکای زیاده خواه و حامی به تمام معنای تروریسم بلکه ملت های بیدار منطقه بودند که با درک بموقع شرایط و با هم افزایی امکانات مادی و معنوی خود توانستند تروریست های تشکیل، تسلیح و تامین مالی شده توسط آمریکا و صهیونیسم را تار و مار و سر كوب نمایند.

قاسمی در پایان تاکید کرد: بی تردید دیر زمانی نخواهد پایید که همه کشورهای منطقه دریابند ثبات و امنیت منطقه جز با اتکاء به منابع و ظرفیت های داخلی، منطقه ای و بین المللی خودشان میسر نیست و نیروهای بیگانه نیز دیر یا زود مجبور به ترک تمام منطقه شوند. بهتر آن است كه آقای ترامپ مروری جدی و همه جانبه به تحولات جهان و منطقه غرب آسیا از آغاز دوران ریاست جمهوری خود تاكنون داشته باشد؛ شاید در پرتو این نگاه مجدد و با استفاده از آنچه گفت، آنچه شد و آن چه خواهد شد درس های لازم را بیاموزد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا