سرخط خبرها

نامه نخست وزیر عراق به رئیس جمهور سوریه/فالح الفیاض در دمشق

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق با ارسال نامه ای توسط «فالح فیاض»، مشاور امنیت ملی این کشور به رئیس جمهور سوریه، در خصوص همکاری های فیمابین سخن گفت.

میدل ایست نیوز: نهاد ریاست جمهوری سوریه از مضمون نامه ای پرده برداشت که «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق به «بشار الاسد»، رئیس جمهور سوریه فرستاده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در این نامه در خصوص گسترش روابط فیمابین، اهمیت تداوم هماهنگی ها در همه زمینه ها به ویژه در حوزه مبارزه با تروریسم و همکاری های مرزی صحبت شده است.

در همین راستا، رئیس جمهور سوریه در دیدار با «فالح الفیاض»، در دمشق بر لزوم تداوم روابط حسنه با کشور برادر عراق و همکاری جهت مبارزه با تروریسم تاکید کرد و افزود: این همکاری باید تا نابودسازی کانون های باقی مانده تروریسم در عراق و سوریه تداوم پیدا کند.

در این دیدار درباره تحولات منطقه ای و بین المللی رایزنی شد و در ادامه رئیس جمهور سوریه در خصوص اتفاقات مثبت روی داده در منطقه به ویژه در زمینه بازگشت امنیت و ثبات به اکثر شهرهای سوریه و عراق سخن گفت و تاکید کرد که اراده ملت ها در صیانت از حاکمیت کشورشان از پروژه های نیروهای بیگانه مستحکم تر بود.

فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق هم در این دیدار گفت: موفقیت ملت عراق در مقابله با تروریسم و پیروزی های سوریه در بازگرداندن امنیت و بیرون راندن تروریست ها از بخش اعظم کشور که واپسین مورد آن ورود ارتش سوریه به شهر منبج بود، همگی نوید بخش اتفاقات خوبی در سراسر منطقه است.

در این دیدار «صطام الدندح»، سفیر سوریه در بغداد هم حضور داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا