سرخط خبرها

مصر خواستار جلوگیری از پخش مصاحبه «سی بی اس» با «عبدالفتاح السیسی» شد

رئیس جمهوری مصر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی بی اس» گفته است که مصر و اسرائیل از نزدیک همکاری‌های امنیتی دارند.

میدل ایست نیوز: شبکه تلویزیونی «سی بی اس» خبر داده است که سفیر مصر در آمریکا با این شبکه تماس گرفته و درخواست کرده است که مصاحبه ضبط شده «عبدالفتاح السیسی» با «اسکات پلی»، خبرنگار این شبکه در نیویورک نباید پخش شود.

السیسی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا گفته که در شبه جزیره سینا اعضای گروه داعش فعالیت می‌کنند و مصر برای مقابله با تروریست‌ها با اسرائیل همکاری می‌کند.

سیسی برای نخستین بار بر همکاری امنیتی همه جانبه مصر با اسرائیل در این مصاحبه تائید کرده است.

در سال ۲۰۱۶ روزنامه «نیویورک تایمز» افشا کرده بود که اسرائیل با تائید قاهره صدها بار مواضع گروه‌های تروریستی در شبه جزیره سینا در مصر را بمباران کرده است. مصر در آن زمان این خبر را به شدت تکذیب کرده بود.

سیسی: زندانی سیاسی در مصر نداریم

سیسی در پاسخ به پرسش خبرنگار سی بی اس در مورد زندانیان سیاسی در مصر گفته است که در این کشور زندانی سیاسی وجود ندارد. او تاکید کرده که مصر در حال مبارزه با افراط گرایی است. او همچنین گفته: «اقلیتی می‌خواهد ایدئولوژی خود را به مردم مصر تحمیل کند. افراد مظنونی که بازداشت شدند در دادگاهی عادلانه محاکمه خواهند شد.»

به گفته سازمان دیده‌بان حقوق بشر و دیگر نهادهای حقوق بشری تعداد زندانیان سیاسی مصر به ۶۰ هزار نفر می‌رسد.

طبق گفته وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا هم که با قاهره از نزدیک همکاری می‌کند، قتل و شکنجه در زندان های مصر رایج است.

شبکه سی بی اس برخلاف خواست دیپلمات مصری مصاحبه با رئیس جمهوری مصر را شب یکشنبه به طور کامل پخش خواهد شد.

نتانیاهو: اسرائیل متحد کشورهای عربی علیه ایران است

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل هم اخیرا در گفت‌وگوی خود با شبکه تلویزیونی “گلوبو” برزیل تائید کرد که کشورش با کشورهای عربی همکاری می‌کند.

نتانیاهو در گفت‌وگوی خود با شبکه یاد شده اعلام کرده است که کشورهای عربی برای مقابله با خطرات برخاسته از فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران و همچنین گروه داعش، به اسرائیل به‌عنوان متحد اصلی خود می‌نگرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا