سرخط خبرها

درخواست توضیح پارلمان عراق از دولت برای حضور نظامیان امریکایی در کشور

کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق از قصد خود برای درخواست توضیح فوری از دولت این کشور در خصوص حضور نظامیان امریکایی در عراق و اهداف آن، خبر داد،

میدل ایست نیوز: کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق از قصد خود برای درخواست توضیح فوری از دولت این کشور در خصوص حضور نظامیان امریکایی در عراق و اهداف آن، خبر داد، و در عین حال گفت: اگر ایالات متحده امریکا بر خلاف عُرف دیپلماتیک رفتار کند، عراق به سازمان ملل رجوع خواهد کرد.

«عامر الفایز»، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: این کمیسیون در حال تدوین درخواستی فوری از دولت برای توضیح حضور نیروهای امریکایی در عراق است.

وی افزود: این درخواست توضیح چندین سوال را در بر دارد که در ضمن آن پرسش های ذیل مطرح است، آیا نیروهای امریکایی با درخواست دولت عراق در این کشور حضور دارند و این که شمار این نیروها، مکان های استقرار و مدت زمان حضور آنها در عراق تا چه زمانی است؟

الفایز در پایان گفت: اگر دولت عراق در پاسخ پرسش های فوق بگوید که این نیروها با زیر پا نهادن عُرف دیپلماتیک و بدون اطلاع دولت در خاک این کشور حضور دارند، برای پایان بخشیدن به حضور این نیروها، عراق به دادگاه های بین المللی و سازمان ملل مراجعه خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا