سرخط خبرها

فراکسیون صادقون عراق، امریکا را به آموزش عناصر داعش متهم کرد

فراکسیون صادقون عراق امریکا را متهم کرد که برای آماده‌سازی و آموزش 3000 عنصر داعشی از ملیت‌های مختلف در وادی حوران استان الانبار عراق، تلاش می کند.

میدل ایست نیوز: «فراکسیون صادقون که نماینده جنبش عصائب اهل عراق در پارلمان این کشور است، امروز در سخنانی امریکا را متهم کرد که برای آماده‌سازی و آموزش 3000 عنصر داعشی از ملیت‌های مختلف در وادی حوران استان الانبار عراق، تلاش می کند.

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، «حسن سالم»، نماینده پارلمان عراق در اظهاراتی مکتوب که در اختیار رسانه‌ها قرار داد، گفت: «امریکایی‌ها اقدام به نقل و انتقال عناصر داعشی به مناطق الحویجه، موصل و صحرای الانبار کرده اند تا این گروه تروریستی با بازیابی خود دست به عملیات‌های امنیتی بزند.»

وی از دولت عراق خواست در مناطق حوران، الحویجه و صحرای الانبار علیه هسته‌های خفته داعش دست به عملیات نظامی گسترده بزند.

منابع عراقی و امریکایی پیشتر اعلام کرده بودند که «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش در صحرای استان الانبار عراق پنهان شده است.

به گفته منبع نزدیک به نیروهای امریکایی مستقر در عراق، البغدادی در تلاش است تا با بکارگیری صحرای الانبار به عنوان پایگاهی جدید، عناصر گروه تروریستی داعش را بازساماندهی کند.

منبع مذکور در پایان افزود: «اطلاعات موجود در دست ارتش امریکا نشان می دهد که البغدادی و معاونان وی در منطقه الحسنیات به همراه 350-500 فرد مسلح داعشی تحت نظارت شدید قرار دارند اما سرکرده این گروه تروریستی در مکان مشخصی، حضور ثابت ندارد و از طریق تونل‌های حفر شده، میان منطقه الحسینیات و وادی الحوران در حال جا به جایی است.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا