سیاسی

«ابوبکر البغدادی» کجاست؟

با شدت گرفتن عملیات نظامی در آخرین لانه داعش، گمانه زنی ها درباره محل استقرار «البغدادی» افزایش یافته است.

میدل ایست نیوز: با شدت گرفتن حملات برای پایان دادن به کنترل داعش بر آخرین پایگاهش در روستای باغوز، گمانه زنی ها درباره اینکه خود «ابوبکر البغدادی» رهبر این گروه تروریستی کجا به سر می برد افزایش یافته است.

حدود دو هفته پیش از آغاز عملیات در باغوز برخی منابع امنیتی احتمال دادند که فرمانده داعش در روستای تدمر سوریه مستقر شده باشد که به صحرای بیابانی غرب عراق متصل می شود.

در تحولی تازه، یک مقام نظامی به روزنامه «المدی» چاپ بغداد گفت که احتمالا البغدادی همراه با گروهی از تروریست ها که توانستند از مرز عراق و سوریه عبور کنند وارد عراق شده و در صحری انبار مستقر شده است.

این منبع نظامی که نخواسته نامش فاش شود گفته که البغدادی احتمالا در یکی از آبادی های صحرای حوران در غرب انبار به سر می برد و 150-250 مسلح از وی محافظت می کنند.

نام حوران نخستین بار پس از شکست کامل تروریست های القاعده در عراق به گوش رسید. آن زمان گفته می شد که تحرکات نامعمول گروهی مسلح در حوران جریان دارد. این گروه بعدتر نام داعش گرفت و توانست بخش بزرگی از خاک عراق و سوریه را بگیرد.

حوران از پایگاه نظامی «عین الاسد» که نیروهای امریکایی در آن مستقرند و دونالد ترامپ در سفر خود به عراق از آن بازدید کرد حدود 100 کیلومتر فاصله دارد.

آنچه احتمال حضور البغدادی در حوران را شدت می بخشد افزایش عملیات آدم ربایی در مناطق نزدیک به روستای حسینیات است.

در هفته های گذشته بیش از 40 نفر از روستاییان منطقه که برای جمع آوری قارچ وحشی به مناطق بیابانی رفته بودند ربوده شده اند. تعدادی از این افراد کشته و برخی دیگر آزاد شده اند. گفته شده که عشایر محلی برای آزادی این افراد 80 هزار دلار پرداخت کرده اند.

دستگاه امنیتی عراق با صدور بیانیه ای رسمی از شهروندان عراقی خواست که برای جمع آوری قارچ وحشی به مناطق بیابانی نروند و در این باره هشدار داد.

پیش از این منابع نظامی خبر داده بودند که نیروهای نظامی عراق به صورت شانه به شانه در سرتاسر مرز عراق و سوریه ایستاده اند و در صورت نزدیک شدن هر انسانی به مرز به سمت او شلیک می کنند.

منبع
المدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا