سرخط خبرها

200 داعشی در باغوز خود را تسلیم کردند

برآورد شده که حدود هزار تروریست در باغوز مانده باشند.

میدل ایست نیوز: سخنگوی نیروای دموکراتیک سوریه خبر داد که حدود 200 تروریست داعش پس از جنگی سخت در روستای باغوز خود را تسلیم این نیروها کرده اند.

گروه تروریستی داعش تقریبا کنترل خود را از روستای باغوز از دست داده است اما همچنان برخی مناطق در غرب روستا را در اختیار دارد و پس از سقوط باغوز دست به چند عملیات چریکی از مناطق پیرامون آن زده است.

روستای باغوز در نزدیکی مرز عراق و سوریه واپسین لانه تروریست هایی بود که در سال 2014 اعلام برپایی خلافت کردند.

نیروهای دموکراتیک سوریه روز دوشنبه اعلام کردند که در پی اطلاع از حضور شماری افراد غیر نظامی در باغوز، روند پیشروی خود به سمت این روستا را کند کرده است.

تا پیش از این چنین پنداشته می شد که همه غیر نظامیان روستا را ترک کرده اند.

«مصطفی بالی» رئیس دفتر رسانه ای نیروهای دموکراتیک سوریه گفت که این نیروها گذرگاه امنی برای خروج غیر نظامیان درست کرده اند و همراه آنها 200 تروریست نیز خارج شده و خود را تسلیم کرده اند.

بالی افزود که پیش از آغاز عملیات در باغوز شمار ستیزه جویان داعشی مستقر در روستا حدود هزار تا 1500 تن برآورد می شد، و امروز (دوشنبه) پس از خسارت های شدید حدود 200 تن از آنها خود را تسلیم کردند.

گروهی تابع نیروهای دموکراتیک سوریه با انتشار تصاویری نشان داد که ستیزه جویان از کشورهای گوناگون ازجمله ازبکستان و ترکمنستان هستند.

نیروهای دموکراتیک سوریه حمله خود به روستای باغوز را از اول هفته جاری آغاز کردند.

از سوی دیگر مقامات نظامی عراق اعلام کردند که 20 هزار سرباز عراقی سرتاسر مرز این کشور با سوریه را زیر نظر دارند و اجازه یافته اند که در صورت نزدیک شدن هر کسی به مرز به سمت او شلیک کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا