سرخط خبرها

نشست قریب الوقوع دو ائتلاف اصلاح و سازندگی و بناء برای تکمیل کابینه

«محمد البلداوی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف بناء پیش بینی کرد که دو ائتلاف اصلی بناء و اصلاح و سازندگی پیش از جلسه روز شنبه آتی پارلمان، نشست مشترکی برگزار خواهند کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد البلداوی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف بناء پیش بینی کرد که دو ائتلاف اصلی بناء و اصلاح و سازندگی پیش از جلسه روز شنبه آتی پارلمان، نشست مشترکی برگزار خواهند کرد.

البلداوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد:«تکاپوی سیاسی برای تعیین زمان برگزاری نشست مشترک میان دو ائتلاف بناء و اصلاح و سازندگی پیش از جلسه روز شنبه پارلمان، برای تعیین تکلیف موضوع تکمیل کابینه در جریان است.»

وی افزود:«ائتلاف اصلاح و سازندگی هنوز تصمیم خود بابت نامزدهای پیشنهادی برای تصدی وزارت دفاع را قطعی نکرده است. این در حالی است که ائتلاف بناء در انتظار مشخص شدن موضوع انتصاب فالح الفیاض به سمت معاونت نخست وزیری در امور امنیتی است تا پس از آن نامزد وزارت کشور را معرفی کند.»

البلداوی در ادامه گفت:«نهایی شدن موضوع الفیاض در گرو موافقت همه فراکسیون‌های سیاسی به ویژه گروه‌های زیر مجموعه دو ائتلاف بناء و اصلاح و سازندگی است.»

قرار است پارلمان عراق در جلسه پنجم فصل دوم قانون‌گذاری خود که روز شنبه هفته آتی برگزار می شود به مساله تکمیل کابینه دولت عبدالمهدی بپردازد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا