سرخط خبرها

لاوروف خواستار «پایان اشغالگری امریکا» در سوریه شد

وزیر امور خارجه روسیه گفت که اطلاعات موجود درباره «معامله قرن» به شدت نگران کننده است.

میدل ایست نیوز: «سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که امریکا در تلاش برای تثبیت حضور خود در جنوب سوریه در منطقه «تنف» است و خواستار پایان «اشغالگری» امریکا در این منطقه شد.

لاوروف که به اردن سفر کرده روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اردنی اش، «ایمن الصفدی» بر ادامه مذاکرات سه جانبه روسیه ـ اردن ـ امریکا درباره اردوگاه پناهندگی رکبان در اردن تأکید کرد و خبر داد که 30 هزار مرکز داخل سوریه با زیرساخت های لازم جهت پذیرش پناهندگان سوریه ای ساخته شده است.

او بر ادامه روند آستانه تأکید کرد و گفت که روسیه با افکار عمومی درباره حل مسئله سوریه به روش سیاسی همنظر است و از تلاش های اردن برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تقدیر می کند.

لاوروف تأکید کرد که امریکا مانع از خروج پناهندگان سوریه ای از اردوگاه رکبان شده و در این منطقه با افراط گرایان همکاری می کند و حاضر نیستند از این منطقه که نزدیک اردوگاه تنف است خارج شوند و می خواهند حضورشان را تثبیت کنند.

او همچنین بر مخالفت با تصمیم امریکا درباره بلندی های جولان و بیت المقدس تأکید و این تصمیمات را نامشروع خواند و گفت که اطلاعاتی که روسیه درباره «معامله قرن» دارد مایه نگرانی شدید است هرچند مسکو گفت وگوها در این باره را در نشست عربی ـ روسی که در مسکو برگزار خواهد شد دنبال می کند.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا