اقتصادیسرخط خبرها

وزارت صنایع و معادن عراق از خودکفایی عراق در تولید سیمان خبر داد

وزارت صنایع و معادن عراق خبر داد که خط تولید صنایع جنگی و ساخت پهپاد در این کشور راه اندازی شده است.

میدل ایست نیوز: وزارت صنایع و معادن عراق با انتشار گزارشی از فعالیت 6 ماهه خود اعلام کرد که این کشور توانسته در تولید سیمان به خودکفایی برسد.

«عبدالواحد الشمری»، سخنگوی رسانه ای وزارت صنایع و معاون عراق، روز دوشنبه انتشار بیانیه ای تأکید کرد که این وزارتخانه در 6 ماه فعالیت خود دستاوردهای مهمی داشته که از جمله آنها صدور حکم هیئت وزیران درباره توقف واردات آبمیوه های صنعتی و بستنی بوده که باعث تقویت تولید داخلی خواهد شد ضمن آنکه تصمیمات از این دست گرفته خواهد شد که باعث بازگشت رونق به صنعت داخلی می شود.

در این بیانیه خودکفایی در تولید سیمان از راه تسهیل بستن قرارداد با شرکت های تولیدکننده داخلی از دیگر دستاوردهای مهم این وزارتخانه اعلام شده است.

این بیانیه افزوده که عراق اخیرا خط تولید صنایع جنگی برای تولید زرهی و مین ضد تانک و پهپاد و خمپاره را راه اندازی کرده است.

همچنین راه اندازی کارخانه پتروشیمی در بصره و فعال کردن دوباره کارخانه لبنیات موصل از دیگر دستاوردهای این وزارتخانه در شش ماه نخست فعالیت آن اعلام شده است.

همزمان کارخانه سیمان سازی بابل از تولید سیمان نوع B و G قابل استفاده در چاه های نفت با استانداردهای مرکز مطالعات نفتی امریکا خبر داد که 10هزار تن از آن به شرکت های چینی فعال در بخش نفت در عراق فروخته شده است.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا