سرخط خبرها

تیپ ائمه بقیع در پاسخ به ادعای حشدالشعبی: ما به وزارت دفاع عراق مرتبط هستیم

تیپ ائمه بقیع عراق به بیانیه هیئت حشدالشعبی که در آن تیپ مذکور را نشکیلاتی وهمی خوانده بود، واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز:تیپ ائمه بقیع عراق به بیانیه هیئت حشدالشعبی که در آن تیپ مذکور را نشکیلاتی وهمی توصیف کرده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، تیپ ائمه بقیع در بیانیه‌ خود که به همراه سندی آن را منتشر کرده، گفته است: «با احترام به هیئت حشدالشعبی و فرماندهان آن، اعلام می کنیم که اکثر اطلاعاتی که به دست آنها رسیده، جعلی و دروغ است و سند ذیل تاکید می کند که تیپ ائمه بقیع زیرمجموعه وزارت دفاع و وابسته به فرماندهی دیالی است و نه حشدالشعبی. همچنین این تیپ 80 شهید و جانباز در راه امنیت عراق نثار کرده است.»

هیئت حشدالشعبی عراق دبروز با صدور بیانیه‌ای عنوان کرده بود که تیپ ائمه بقیع به هیچ عنوان ارتباطی با حشدالشعبی ندارد و طبق گزارش‌های های موجود این تیپ در هیچ یک از نبردها مشارکت نداشته است.

اداره امنیت حشدالشعبی پیشتر با توجه به شکایت‌هایی که از تیپ مذکور در رابطه با رفتارهای طائفه‌ای، ایجاد مزاحمت برای اهالی شهر و نیز انجام کارهای تجاری به اسم حشد الشعبی دریافت کرده بود، دفتر این تیپ را بسته و عنوان کرد که ماا هیچ رزمنده‌ای در حشد نداریم که پس از بومی‌سازی حقوق‌ها، مزد ماهیانه خود را دریافت نکرده باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا