سرخط خبرهاسیاسی

«جریان صدر» در آستانه فروپاشی

منابع نزدیک به «سیدمقتدی صدر» خبر داده اند که در پی بیانیه اخیر وی فقط چهار نفر اطراف وی مانده اند.

میدل ایست نیوز: در پی صدور بیانیه ای از جانب «سیدمقتدی صدر» درباره برخورد با همه مفسدانی که عضو جریان صدر هستند، ده ها تن از هواداران وی پیرامون منزل مسکونی او در منطقه حنانه نجف اشرف در حمایت از وی تجمع کردند.

همزمان یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی فیسبوک به نام «صالح محمد العراقی» که همواره از نزدیکان صدر دانسته می شود با انتشار پیامی تأکید کرد که همه اطرافیان صدر کنار گذاشته شده اند جز چهار نفر و افزود که بقیه یا اخراج شده اند یا کارشان را ترک کرده اند.

این حساب کاربری همچنین هشدار داده که نباید کار به ریختن خون کسی برسد و افزود که صدر نمی خواهد با زور و سلاح به جان فاسدان بیفتد اما همزمان چشم امید به هوادارانش بسته که آنها عرصه را بر این فاسدان تنگ کنند.

در پیغام این حساب تأکید شده که هر فعالیت اداری به درآمد نیاز دارد و صدر هرگونه دریافت پول از خارج را بر خود و اطرافیانش ممنوع کرده و همچنین فعالیت تجاری درون حکومت را هم ممنوع کرده مگر آنکه در چارچوب های مشخص برای تأمین برخی نیازها باشد.

او همچنین خبر داده که صدر کمیته تازه ای برای پیگیری حقوقی پرونده های فاسدان و ممنوع الخروج کردن  آنها و تنظیم پرونده علیه آنها تشکیل خواهد داد و افزوده که بسیاری از کسانی که از نزدیکان صدر خوانده می شدند در مدتی کوتاه بدون آنکه فعالیت اقتصادی خاصی داشته باشند صاحب زمین ها و خانه ها و اموال کلانی شده اند که اینان یا باید محاکمه شوند یا توبه کنند و اموالشان را میان نیازمندان توزیع کنند.

دفتر صدر نیز با صدور بیانیه ای رسمی از هر کسی که سندی درباره فساد یکی از چهره های وابسته به این جریان دارد خواست که این اسناد را به کمیته تعیین شده ازسوی صدر تحویل دهد.

همزمان «السیاسه نیوز» به نقل از منابع آگاه از شکاف های جدی در جریان صدر خبر داد که احتمالا به معنای فروپاشی آن به عنوان یک تشکل سیاسی باشد.

این منابع نزدیک به جریان صدر تأکید کرده اند که بیانیه اخیر صدر باعث تعارض شدید میان منافع سیاسی ناشی از وابستگی به صدر و منافع مالی ناشی از فعالیت های اقتصادی این افراد شده است.

این منابع افزوده اند که برخی چهره های شاخص جریان صدر برخی نزدیکان سیدمقتدی صدر را به تلاش برای کنار زدن چهره های قدیمی و فاصله انداختن میان صدر و آنها متهم کرده اند.

گروهی از هواداران صدر چهارشنبه شب در برابر منزل «عون النبی» از سران سابق این جریان سیاسی تجمع کرده و خواستار آن شده اند که خودش را تسلیم و خانه اش را تحویل دهد.

سیدمقتدی صدر روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای شدیداللحن تأکید کرد که دیگر اجازه نمی دهد کسی با استفاده از نام وی و پدرش برای خود ثروت بیندوزد و کمیته ای برای بررسی اموال همه اعضای جریان صدر تشکیل داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا