سیاسی

مصوبات مجلس عراق درباره حمله ائتلاف بین المللی به پلیس عراق/ عذرخواهی رسمی ایالات متحده

مجلس عراق رؤسای ستاد مشترک ارتش و دستگاه مبارزه با تروریسم را به مجلس فراخواند.

میدل ایست نیوز: نمایندگان مجلس عراق روز شنبه در جلسه علنی مجلس تعرض نیروهای امریکایی به نیروهای پلیس عراق در استان کرکوک را به شدت محکوم کردند.

در این جلسه که به ریاست «محمد الحلبوسی» برگزار شد چند تن از نمایندگان ضمن محکوم کردن شدید این حادثه تأکید کردند که این حادثه نشان می دهد که امریکا در عراق نیروهای رزمی ای دارد که از خاک و آسمان عراق بدون هماهنگی با دولت استفاده می کنند.

این نمایندگان خواستار صدور بیانیه رسمی مجلس درباره تضمین استقلال عراق و الزام دولت به ارائه آمار دقیق نیروهای امریکایی در عراق و مراکز حضور آنها شدند.

برخی از نمایندگان همچنین خواستار حضور نخست وزیر در مجلس برای توضیح درباره حضور نیروهای امریکایی و خارجی در عراق شدند.

در پایان این جلسه نمایندگان تصویب کردند که رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم و رئیس ستاد مشترک و فرمانده پلیس مرکزی و نماینده ای از جانب فرمانده کل نیروهای مسلح و نماینده نیروهای حشد الشعبی با حضور در مجلس درباره این حادثه توضیح دهند.

در 24 آوریل نیروهای هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش طی یک حمله زرهی نظامی تابع پلیس مرکزی عراق را هدف قرار داد که طی این حمله یک پلیس عراقی کشته و دو تن مجروح شدند.

ائتلاف بین المللی با صدور بیانیه ای این حمله را یک اشتباه خواند.

همزمان روز شنبه، «جوی هود» کاردار سفارت امریکا در عراق با حضور در دفتر پلیس مرکزی عراق در بغداد عذرخواهی رسمی دولت ایالات متحده از این حادثه را به پلیس ابلاغ کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا